Ćwiczenia logopedyczne 06.– 09.04.2021 |
środa, 07 kwietnia 2021 19:40, odsłon: 587 | |||
ROK SZKOLNY 2020/2021
POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE
Ćwiczenia logopedyczne 06 – 09.04.2021
Ćwiczenia 1 – 2 wykonują wszystkie dzieci objęte terapią logopedyczną i zainteresowane przedszkolaki Ćwiczenia 3 – 8 wykonują dzieci zgodnie z prowadzoną terapią i przypisaną grupą (w razie wątpliwości i pytań proszę o kontakt Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. ) Ćwiczenie 1. Ćwiczenia buzi i języka - zajączki Materiał zawiera 4 arkusze z 24 kartami, na których przedstawiono różne ćwiczenia buzi i języka. Kartki należy wydrukować i wyciąć po przerywanych liniach. Zadaniem dziecka jest naśladowanie min prezentowanych przez zajączka, najlepiej przed lustrem. W nagrodę za poprawne powtórzenie ćwiczeń dziecko może pokolorować karty, dorysować zajączkowi wielkanocne atrybuty, części garderoby (np. zabawne nakrycia głowy) itp. Załącznik 1 Ćwiczenie 2. Zajączek – zabawa paluszkowa Dorosły czyta wierszyk i razem z dzieckiem układa odpowiednio palce. Przy kolejnych próbach zachęcamy dziecko do mówienia wierszyka razem. Zajączek Tutaj są zajączka uszy, (podnosimy do góry palec wskazujący i środkowy) a tu jego nos. (kładziemy kciuk na zgiętych – 4 i 5 palcu) Tak zajączek kica, (zginamy i prostujemy kilka razy rękę w nadgarstku.) tak ze strachu drży. (potrząsamy dłonią) Tak zajączek się przytula, (przytulamy rękę do brody, głaszczemy palcami policzek) i swe uszka stula, (zginamy palec wskazujący i środkowy) kiedy idzie spać. (kładziemy jedną dłoń w drugą) Ćwiczenie 3. Dla dzieci, które ćwiczą głoskę C (grupa wtorek 06.04.2021r. - Maciej O., Filip Ch.) (grupa piątek 09.04.2021r. – Mikołaj S., Bartek T. Karolina S.) Głoska C – Kolorowanka C W miarę możliwości proszę wdrukować kartę pracy i wkleić do zeszytu. Zadaniem dziecka jest nazwać obrazki, w nagrodę za poprawną wymowę koloruje je. Pamiętaj o prawidłowej wymowie głoski C. Załącznik 2 Głoska C – Powtarzaj Rodzic czyta słowa a dziecko je powtarza. Zwracamy uwagę na poprawną wymowę głoski C. CYGAN, CEBULA, CYRK, CYFRY, CENA, CEKIN, CÓRKA, CERATA, CENTYMETR, CYLINDER, CYMBAŁKI, CEGŁA, CUKIERNIA, CYNAMON, CENTRUM, CYTRYNA Ćwiczenie 4. Dla dzieci, które ćwiczą głoskę Z(grupa środa 07.04.2021r. – Natalia W., Jakub P.-W., Sylwia S.) Głoska Z – Znajdź i policz W miarę możliwości proszę wydrukować i wkleić do zeszytu kart pracy. Materiał zawiera 2 karty. Na pierwszej znajduje się wieloelementowa kolorowanka, na drugiej karta kontrolna z podpisanymi elementami wykorzystanymi na karcie pierwszej, które należy policzyć. Dziecko nazywa, odszukuje, koloruje i liczy odnalezione elementy. Załącznik 3 Ćwiczenie 5. Dla dzieci, które ćwiczą głoskę CZ (grupa czwartek 08.04.2021r. – Iza D., Dominika D.) Głoska CZ– gra online Zagraj w grę pod opieką osoby dorosłej!!! Proszę odszukać w lnternecie poniższy link i zagrać w zaproponowaną grę z dzieckiem: https://wordwall.net/pl/resource/7845537/logopedia/g%c5%82oska-cz-u%c5%82%c3%b3%c5%bc-zdanie Ułóż zdanie z wylosowanym słowem poproś rodzica o zapisanie zdania w zeszycie. Ćwiczenie 6. Dla dzieci, które ćwiczą głoskę Ż/RZ(grupy piątek 09.04.2021r. – Bronek M., Miłosz P., Natalia W., Ola B., Piotrek K.) Głoska Ż/RZ - Powtarzaj zdania Rodzic czyta zdania a dziecko je powtarza. Zwracamy uwagę na poprawną wymowę głoski Ż/RZ: Marzenkę boli brzuch. Na polu dojrzewa żyto. Żaglówka ma żółty żagiel. Błażej marzy o łyżwach. Orzeł krąży nad rzeką. Andrzej kupił oranżadę i obwarzanki. Pod drzewem leżą dojrzałe orzechy. Na ławie położono talerze, noże i filiżanki. Żaba po dużej burzy wpadła do kałuży. Podróżne bagaże ułożono w garażu Głoska Ż/RZ - Układanie zdań Na załączonej ilustracji odszukaj: żonkila, żyrafę, żelazko, odkurzacz, księżyc, filiżankę. Ułóż zdania z odnalezionymi obrazkami. Poproś osobę dorosłą o zapisanie w zeszycie. Załącznik 4
Ćwiczenie 8. Dla dzieci, które ćwiczą głoskę S (grupa wtorek 06.04.2021r. - Mateusz K.) Głoska S – S kolorowanka Proszę w miarę możliwości wydrukować kartę pracy z złącznika i wkleić do zeszytu. Dziecko nazywa obrazki i koloruje. Proszę zwracać uwagę na prawidłową wymowę głoski S! Załącznik 5 Głoska S – Powtarzaj słowa Rodzic czyta słowa a dziecko je powtarza. Zwracamy uwagę na poprawną wymowę głoski S: SOK, SAD, SEN, STAL, STO, STÓŁ, SYN, SOWA, SALA, SALON, SANIE, SANKI, SCHODY, SAMOLOT, SANDAŁY, SAŁATA, SKAKANKA Proszę przepisać słowa do zeszytu jedno pod drugim. Za każde poprawnie powtórzone przyznać punkt np. narysować +, serduszko, słoneczko, postawić pieczątkę, wkleić naklejkę itp. Ćwiczenie 9. Dla dzieci, które ćwiczą głoskę SZ (grupa wtorek 06.04.2021r. - Nikola K.) Głoska SZ – Odszukaj Odszukaj w domu, jak najwięcej przedmiotów, które zawierają w swojej nazwie głoskę SZ na początku, w środku lub na końcu. Nazwij je dokładnie wymawiając głoskę SZ. Rodzic zapisuje w zeszycie.
ZAŁĄCZNIKI DO POBRANIA: images/stories/pliki/21.04.07_zalacznik_1.pdf images/stories/pliki/21.04.07_zalacznik_2.pdf images/stories/pliki/21.04.07_zalacznik_3.pdf images/stories/pliki/21.04.07_zalacznik_4.pdf images/stories/pliki/21.04.07_zalacznik_5.pdf
Opracowanie Elżbieta Wołkowycka - logopeda
|