Realizacja projektu PRZEDSZKOLE DLA KAŻDEGO DZIECKA Drukuj
czwartek, 04 marca 2010 20:35, odsłon: 2999
mini„PRZEDSZKOLE DLA KAŻDEGO DZIECKA” to tytuł projektu  realizowanego  w Przedszkolu Nr 3 z Oddziałami Integracyjnymi w Hajnówce przy ul. Rzecznej 3  w roku szkolnym 2009/2010.   

Zajęcia logopedyczne, rehabilitacyjne, warsztaty prowadzone metodą  ruchu rozwijającego  Weroniki  Sherborne oraz warsztaty prowadzone metodą Marii Montessori  -  to działania  które  w ramach projektu  realizowane są przez wysoko wykwalifikowanych specjalistów, z 34 dzieci tutejszego przedszkola w wieku od 3 – 6 lat.  Dla każdego dziecka przeprowadzono rzetelną diagnozę i  opracowano indywidualny program terapii na realizację którego  w roku szkolnym 2009/2010 każde dziecko otrzymało 70 godzin.

 

„Bardzo się cieszę, że moje dziecko może korzystać z bezpłatnych ćwiczeń logopedycznych. Pracuję i nie miałabym czasu nim się zająć , żeby szukać fachowców" – mówi mama Kuby.

Mama Daniela: „Nie miałabym pieniędzy bo rehabilitacja kosztuje, a tu proszę………… Dobrze, bardzo dobrze, że tyle dzieci skorzysta z bezpłatnej pomocy  w tym przedszkolu"

„Ogromnie się cieszę, że moja córka również ma szansę uczestniczyć w zajęciach metodą Marii Montessori. Widzę już efekty tej pracy: Gabrysia dąży do samodzielności, wierzy w siebie – a to bardzo ważne, zwłaszcza teraz kiedy przygotowuje się do szkoły. Najbardziej doceniam w tej metodzie szanowanie naturalnej indywidualności dziecka, jeśli chodzi o jego rozwój. Dzieci są odkrywcami, a dzięki zajęciom tą metodą wykorzystują wszystkie swoje zmysły, by przyswajać to, co jest w ich otoczeniu. Gabrysia nabiera pewności siebie, chętnie i szybko się uczy, stała się bardziej otwarta na kontakty z innymi dziećmi.”  mówi mama 6-letniej Gabrysi

I. Warsztaty „Pomóż mi to samemu zrobić" prowadzone metodą Marii Montessori, opartą na uczeniu poprzez działanie.

Wychowankowie zdobywają wiedzę, kompetencje, umiejętności i doświadczenie poprzez  spontaniczną aktywność. Trenerzy warsztatów  nie narzucają dziecku działań, a jedynie współpracują w procesie wychowawczym. Podstawową zasadą pracy metodą M. Montessori jest obserwacja dziecka przez trenera, aby zauważyć ewentualne przeszkody w rozwoju wychowanka i je wyeliminować.

01

Materiały dydaktyczne umożliwiają dziecku samodzielną kontrolę błędów

02

W ramach środków unijnych zakupiono nowe pomoce dydaktyczne i pomoce naukowe stanowiące wyposażenie pracowni M. Montessori.

03

Dzieci bardzo chętnie uczestniczą w zajęciach Montessori.

04

Dobrze dobrane narzędzia terapii wyzwalają aktywność intelektualną i sprawność zręcznościową, umożliwiają wykonywanie ćwiczeń przydatnych w codziennym życiu oraz poznanie świata za pomocą zmysłów.

05

Podstawową zasadą pracy metodą Montessori jest obserwacja dziecka przez trenera.

06

Dzieci chętnie pracują z materiałem Montessori. Widać już pierwsze efekty uczestnictwa w warsztatach


II. Warsztaty: „Każdy może mieć sukces" prowadzone z wykorzystaniem  metody ruchu rozwijającego  Weroniki  Sherborne.

07

Ćwiczenia są oparte na bliskim kontakcie fizycznym, który pomaga stworzyć więź emocjonalną i zbudować poczucie bezpieczeństwa.

08

Usprawnienie motoryki, dzielenie przestrzeni z innymi osobami oraz nawiązywanie z nimi bliskiego kontaktu za pomocą ruchu i dotyku.

 

III. Zajęcia rehabilitacyjne obejmujące ćwiczenia i zabawy  redukcji posturalnej.
09

Pracownia wyposażona jest w sprzęt i pomoce dydaktyczne zakupione w ramach środków unijnych.

10

Stopień trudności ćwiczeń korekcyjnych, stymulujących aktywność  ruchową oraz usprawniających pracę narządów ruchu ,  dostosowany jest do potrzeb każdego dziecka.

20


IV. Zajęcia logopedyczne „Razem możemy więcej"

Dzięki temu, że zajęcia logopedyczne prowadzone są w przedszkolu nie narażają dzieci na stres związany z wizytami w obcym dla nich środowisku i umożliwiają efektywniejszą pracę, a rodziców odciążają od szukania pomocy logopedycznej w innych placówkach.

11

W czasie zajęć szczególną uwagę zwracamy na usprawnianie motoryki narządów artykulacyjnych, wyrabianie właściwych nawyków mownych, korygowanie wad wymowy.

12

13

Ważnym elementem pracy logopedów  jest rozwijanie słownictwa biernego i czynnego dzieci.

14

Terapia prowadzona jest w gabinecie logopedycznym wyposażonym w profesjonalne pomoce logopedyczne.

Specjaliści :

Dorota Durzyńska

Anetta Kolinko

Halina Pawluczuk

Joanna Panasiuk

Małgorzata Reduch

Agnieszka Łęczycka

Elżbieta Sterlingow

Anna Januszkiewicz

Grażyna Jałoza

Materiał przygotowała specjalista d/s opiekuńczo-wychowawczych: Eugenia Marczuk

 

 

logo_kapital_ludzki

UNIA EUROPEJSKA

EUROPEJSKI FUNDUSZ

SPOŁECZNY

flaga_ue

Projekt  jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego .

 

Człowiek – najlepsza inwestycja

 

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.Nasza Polityka Cookies..

EU Cookie Directive Module Information