Start SARENKI

Każdy przedszkolak ma szansę na sukces

Witamy w przedszkolu

INNOWACJA ORGANIZACYJNA

baner_gabinet

 

baner_6latek

Gabinet Marii Montessori

baner_gabinet

 

baner_dbamy_eko2011



Designed by:
Jm-Experts!

SARENKI

Pompikowe domowe przedszkole



Wiosna na wsi PDF Drukuj Email
123 poniedziałek, 12 kwietnia 2021 20:36, odsłon: 261

ROK SZKOLNY 2020/2021

 

POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE

 

TEMAT TYGODNIA: WIOSNA NA WSI

 

1. Słuchanie opowiadania Małgorzaty Strękowskiej-Zaremby "Uparty kogut".

•      Wyjaśnienie znaczenia słowa "uparty".

   Kogo nazywamy upartym?

  Czy zwierzęta też mogą być uparte?

  Czy znacisz takie zwierzęta?

•      Słuchanie opowiadania Małgorzaty Strękowskiej-Zaremby "Uparty kogut".

 

Rodzina Ady i Olka wybrała się do cioci na wieś. Wszyscy byli zachwyceni celem podróży. Tylko mama wydawała się trochę zakłopotana i lekko zaniepokojona.

–  Nie pamiętam, kiedy ostatnio byłam na wsi. Chyba bardzo dawno temu. Czy będą tam wszystkie wiejskie zwierzęta? – wypytywała tatę.

–  Oczywiście, jak to w gospodarstwie. Będą krowy i cielęta. Świnie i prosięta. A zamiast koni i źrebiąt – dwa traktory. Traktorów chyba się nie obawiasz? – spytał żartem tata.

 Mama tylko się uśmiechnęła. – Oczywiście. Nawet rogaty baran mnie nie wystraszy. Jestem supermamą.

–  Będą też kury, gęsi, kaczki, indyczki. Zgroza – ciągnął tata żartobliwym tonem.

 Samochód wjechał na podwórko. Ada i Olek pierwsi przywitali się z ciocią i wujkiem i natychmiast zaczęli się rozglądać za zwierzętami.

–  Lola ma szczeniaki! Mogę się z nimi pobawić? – spytał Olek i już był przy kudłatej kundelce i czwórce jej szczeniąt. Ada nie mogła do niego dołączyć, ponieważ ma uczulenie na sierść. Wybrała się więc na spacer po podwórku.

–  Ko, ko, gę, gę, kwa, kwa – witały ją kury i kurczęta, gęsi i gąsięta, kaczki i kaczęta. Ada z powagą odpowiadała im: „dzień dobry”, „witam państwa”, „przybijemy piątkę?”.

–  Ojej, jaka piękna kózka! – Ada usłyszała zachwycony głos mamy.

–  To koźlątko. Ma zaledwie kilka dni – powiedział wujek.

–  Prześliczny maluszek – stwierdziła z podziwem mama.

 Koźlątko nie poświęciło mamie uwagi, za to kury podniosły wielki krzyk na jej widok. Obgdakały ją z każdej strony... i sobie poszły. Został jedynie kogut. Wbił wzrok w barwną sukienkę mamy w duże czerwone koła i patrzył jak zauroczony.

–  Lubi czerwony kolor – stwierdziła z zadowoleniem mama.

–  Hm, obawiam się, że wręcz przeciwnie – powiedział tata.

           Kogut nastroszył pióra i nieprzyjaźnie zatrzepotał skrzydłami.

–  Nie przepada za czerwonym. Kiedyś wskoczył mi na głowę, bo byłam w czerwonym kape-luszu – powiedziała ciocia. – Ale to zdarzyło się tylko raz – dodała uspokajająco.

 Po chwili wszyscy z wyjątkiem mamy zapomnieli o kogucie. Uparte ptaszysko nie odstępowało jej na krok.

–  Idź sobie – odpędzała go, jednak kolor czerwony na sukience przyciągał uparciucha jak magnes.

–  Nie bój się, mamo – Ada dodała mamie otuchy.

–  Dam sobie radę. – Mama bohatersko przeszła między kaczkami, kurami, minęła nawet gąsiora, ale gdy spojrzała za siebie, ponownie ogarnął ją niepokój. Kogut wciąż był tuż-tuż i wojowniczo stroszył pióra.

–  Bywa uparty jak oślątko – westchnęła ciocia. – Wracaj do kurnika, uparciuchu.

–  No właśnie! – powiedziała stanowczo mama.

 Obie, mama i ciocia, weszły do domu. Niezadowolony kogut grzebnął pazurem i wrócił do kurnika. Tymczasem tata z wujkiem założyli na głowy kapelusze z siatką na twarz i poszli zajrzeć do uli w sadzie.

 Ada unikała pszczół od czasu, gdy minionego lata została użądlona w stopę. Wolała przechadzać się pośród żółtych kaczuszek, które nie żądlą i są mięciutkie. Nawet nie zauważyła upływu czasu. Zbliżała się właśnie pora dojenia krów, więc ciocia poszła przygotować dojarki. Olek wciąż bawił się ze szczeniętami, a tata i wujek zapomnieli o wszystkim, tak bardzo zajęli się sprawdzaniem pszczelich uli. Znudzona mama postanowiła do nich dołączyć. Jednak żeby dotrzeć do furtki prowadzącej do sadu, musiałaby przejść obok kurnika. Co będzie, jeśli kogut ją zobaczy? Wolała tego uniknąć. Postanowiła przechytrzyć nieprzyjaznego ptaka i przedostać się do sadu przez płot.

 Jakież było zdziwienie Ady, gdy zobaczyła mamę wspinającą się na ogrodzenie. Pokonanie płotu, kiedy ma się na sobie odświętną sukienkę, nie jest łatwe, jednak mamie się to udało. Co prawda w rajstopach poleciało oczko, a sukienkę lekko rozdarła, ale kto by się tym przejmował.

–  Oczko ci ucieka, łap je! – zażartował tata na widok żony.

–  To nic takiego. Wykiwałam koguta – powiedziała szeptem, zadowolona z siebie mama. Chwilę później Ada zobaczyła koguta, który bez trudu przefrunął nad płotem i wylądował w sadzie.

•      Rozmowa na temat opowiadania.

    −Czy mama Olka i Ady była wcześniej na wsi?

    −  Z kim bawił się Olek?

    −  Co robiła Ada?

    −Jaki ptak zainteresował się mamą? Dlaczego?

    −Czym zajęli się tata z wujkiem?

    −Jak mama przechytrzyła koguta? Czy jej się to naprawdę udało?

 

2. Poznajcie literę Ż, ż - małą i wielką, drukowaną i pisaną.

Wymieńcie wyrazy z ż. Ułóżcie modele słów: żubry, Żaneta (praca z książką).

- Obejrzyjcie "Bajkę o literce ż"

https://www.youtube.com/watch?v=Wb-eEPdPy0g
 

3.  Wirtualna wycieczka na wieś

https://www.youtube.com/watch?v=5cT69xkHVh8

https://www.youtube.com/watch?v=efqoaJvBjWU

 

4. Obejrzyjcie ilustracje zwierząt wiejskich

https://przedszkolankowo.pl/2017/03/26/mieszkancy-wsi-plansze/

https://www.istockphoto.com/pl/wektor/zestaw-ilustracja-kresk%C3%B3wka-zwierz%C4%85t-gospodarskich-gm163165282-23327017

·        nazwij zwierzęta mieszkające na wsi

·        jakie odgłosy wydają?

·        jakiego są koloru?

·         czy mają pióra, sierść?

5. Ćwiczenia w mierzeniu.

·       Mierzenie szerokości dywanu stopa za stopą. Dziecko mierzy szerokość dywanu, stawiając stopę przed stopą (palce jednej stopy dotykają pięty drugiej stopy) i głośno licząc, następnie w ten sam sposób dywan mierzy dorosły.

    −  Dlaczego wyszły nam różne wyniki?

    −  Czy nasze stopy są jednakowej długości?

·       Mierzenie długości dywanu krokami. Dziecko mierzy długość dywanu krokami, które głośno liczy, następnie w ten sam sposób dywan mierzy dorosły.

    −  Dlaczego wyszły nam różne wyniki?

    −  Z czym jest związana długość naszych kroków? (Ze wzrostem).

·       Ćwiczenia grafomotoryczne w kartach pracy

6. Zwierzęta z wiejskiego podwórka – malowanie farbami na porowatym podłożu.

•      Przyklejanie na kartkach pogniecionych białych serwetek, wypełnianie nimi całej powierzchni kartki.

•      Malowanie farbami plakatowymi na tak przygotowanej fakturze zwierząt wybranych przez dzieci.

•      Malowanie tła farbą w jasnym kolorze.

 

Ula Raczkowska-Filinowicz i Bogusia Wołodkiewicz

 

 

 


 
Zwierzęta dżungli i sawanny PDF Drukuj Email
123 wtorek, 06 kwietnia 2021 15:45, odsłon: 519

ROK SZKOLNY 2020/2021

 

POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE

 

TEMAT TYGODNIA: ZWIERZĘTA DŻUNGLI I SAWANNY



1.Słuchanie opowiadania Małgorzaty Strękowskiej – Zaręby „Nosorożce noszą pokrowce”

Nie macie wyjścia, musimy iść do ZOO- zapowiedziała Ada
Reszta rodziny podniosła na nią pytający wzrok.
Wszyscy z przedszkola byli już w ogrodzie zoologicznym i widzieli nosorożca pancernego, tylko nie ja!- Ada uprzedziła pytanie..- Gdybyście czytali gazety, wiedzielibyście, że w naszym zoo urodził się malutki nosorożec – dodała z wyrzutem.
Ależ czytamy...- bąknął tata
Czytacie, ale nie te co trzeba – wytknęła mu Ada. I nie ustąpiła, aż usłyszała obietnicę wycieczki do Zoo w najbliższą sobotę
Miała szczęście, bo sobotni poranek okazał się bardzo pogodny. Całą drogę z domu do ogrodu zoologicznego Ada i Olek rozmawiali o nosorożcach.
Dlaczego nosorożec pancerny nazywany jest pancernym? Ma pancerz? - spytał Olek
Pancerze noszą rycerze – zrymował tata
A nosorożce noszą pokrowce – powiedziała Ada i niezmiernie się zdziwiła, że umie rymować, chociaż nigdy się tego nie uczyła. Zanim rodzina doszła do wybiegu dla nosorożców, tata i Ada przećwiczyli umiejętności rymowania wielokrotnie. Zaczęli od pingwinów.
Pingwiny noszą cekiny – stwierdził tata i skręcił do pingwinów. Mylił się oczywiście. Pingwiny były wystarczająco ładne bez świecących ozdób. Zresztą , cekiny nie pasowałyby do ich wytwornych czarnych i białych piór
Kangury noszą kaptury. - Ada skierowała swoje kroki do australijskich torbaczy. Kapturów nie miały, ale torby na brzuchach też są przecież fajne
Słonie noszą piwonie – zaryzykował swój rym Olek, ale jego pomysł nie znalazł uznania. „Nie mam talentu do rymowania” - pomyślał ze smutkiem. Na szczęście widok słonia osłodził mu tą porażkę.
Ale nogi, ale głowa, ale uszy, ale trąba!- wykrzykiwał, na przemian z zachwyconą Adą
Ale zaraz rozpocznie się karmienie nosorożców – przypomniała mama
Do nosorożców pancernych było już niedaleko, więc zdążyli na czas. Mamusia nosorożec i jej malec nie mieli na sobie rycerskich pancerzy ani pokrowców, ale ich skóra, układała się w wielkie fałdy, które opadały im aż na nogi i wyglądały jak grube łuski.
Fałdy skóry chronią nosorożca przed atakami tygrysa. - tata zanim wybrał się do zoo, przeczytał to, co napisane o nosorożcach pancernych na internetowej stronie warszawskiego ogrodu.
Ciii – Ada przyłożyła palec do ust, chociaż nosorożce nie zwracały na nią uwagi. Wpatrzone były w opiekuna, który wyjmował z wiadra marchew, połówki jabłek i wkładał je wprost do wielkich paszcz czworonogów. Nosorożce chrupały warzywa i owoce z widoczną przyjemnością, a gdy wiadro było puste, zadowoliły się sianem.
Spojrzał na mnie ! Ten maluch! - wykrzyknęła zachwycona Ada. I zaczęła skakać z radości
Co teraz? Żyrafy, które noszą szafy, czy małpiatki w sukienkach w kwiatki – spytał tata.
Teraz plac zabaw, później rekiny – zadecydowała Ada
Pod koniec zwiedzania była już bardzo zmęczona. W drodze powrotnej zasnęła w samochodzie, a kiedy tata niósł ją na rękach do domu wymamrotała – Fasolki noszą parasolki.
Olek wywrócił oczami. „Żeby jej to mamrotanie nie zostało na zawsze, bo nie wytrzymam”- pomyślał z niepokojem.
2. Rozmowa na temat opowiadania
Dlaczego rodzina wybrała się do zoo ?
Jakie zwierzęta zobaczyli przed pójściem do wybiegu nosorożców?
W co bawili się cały czas?
3. Układanie rymów do nazw zwierząt
np. pingwiny-maliny, tygrysy-irysy, kangury-góry, papuga-mruga, hipopotamy-bramy, żyrafa – szafa, słonie- konie...
4. Oglądanie albumów ze zwierzętami egzotycznymi, omówienie wyglądu i zwyczajów nosorożca.
5. Zabawa . Zdania prawdziwe i zdania fałszywe.
Słoń ma dwie trąby.
Tygrysy są ssakami.
Pingwin jest latającym ptakiem.
Żyrafa ma krótka szyję.
Krokodyl mieszka w gnieździe na drzewie.
Papuga potrafi naśladować ludzki głos.
Nosorożec ma jeden róg.
6. Rozwiązywanie zadań tekstowych. Dziecko dostaje liczmany np. klocki. Przykładowe zadania.
Opiekun dał nosorożcowi 7 jabłek. Potem dał mu jeszcze 3 jabłka. Ile razem jabłek dał nosorożcowi opiekun? Układanie działania 7+3= 10
W Zoo na wybiegu biegało 6 małpek, potem przybiegły jeszcze 4 małpki. Ile małpek jest teraz na wybiegu? Układanie działania 6+4=10
Na wybiegu w zoo bawiło się 10 małpek. 5 małpek schowało się do domku. Ile małpek bawi się teraz na wybiegu w zoo? Układanie działania 10 – 5 =5
7. Słuchanie rymowanki o zoo
Zoo to ogród zwierząt dzikich, które przybyły do nas nie tylko z Afryki
Rodzic pyta:
- Co to jest Zoo ?
- Skąd przybyły zwierzęta do zoo ?
- Co można zobaczyć w zoo ?
- Po co powstają ogrody zoologiczne?
                                                                       

 

 

                                                                                                                                                            Bogusława Wołodkiewicz



Treści edukacyjne uwzględniają możliwości dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W ramach indywidualnej pracy z dzieckiem proponuję do wyboru ćwiczenia i zabawy z dostosowaniem do aktualnych potrzeb domowych przedszkolaków.

1. Zabawa paluszkowa „Pięć małpek”

 W dżungli kilka małpek żyło      pokazujemy otwarta dłoń
a dokładnie pięć ich było

Pierwsza małpka -                         pokazujemy dłoń złożoną w piąstkę, odchylając mały palec
taka mała

Druga małpka                                odchylamy drugi palec
wciąż skakała.

Trzecia małpka                              odchylamy środkowy palec
wciąż płakała.
Czwarta małpka
wciąż się śmiała.                            odchylamy czwarty palec

Piąta małpka                                    odchylamy kciuk
tak śpiewała.


W dżungli kilka małpek żyło,
a dokładnie pięć ich było... itd.

2. „Lew” – praca plastyczna z wykorzystaniem okrągłego talerzyka tekturowego.
3. Zabawa ruchowa „Słonie”. Dziecko znajduje się w pozycji siadu klęcznego. Na sygnał rodzica przechodzi do pozycji na czworakach, z nogami wyprostowanymi w kolanach i wysoko uniesionymi biodrami. W takiej postawie wolno przemieszcza się po pokoju, wykonując jednocześnie przeniesienie do przodu lewej ręki i lewej nogi, następnie – prawej ręki i prawej nogi. Głowa powinna być uniesiona, wzrok skierowany przed siebie. Czworakowanie trwa ok. 2 minut, po czym dziecko znów wraca do pozycji siadu klęcznego.
4. Zabawa przy utworze Camille'a Saint -Saensa Karnawał Zwierząt. Słoń.
Dziecko jest słoniem. Chodzą ciężko po pokoju, zgodnie z tempem muzyki . Przerwa w muzyce jest sygnałem, że pojawiła się mysz, której boja się słonie. Dziecko nieruchomieje . Ponowne dźwięki muzyki zapraszają słonie do dalszej wędrówki.
5. Rozwiązywanie zagadek.
Jest królem, lecz nie w koronie
Ma grzywę choć nie jest koniem.

Każdego zoo jest ozdobą
Choć nie gra w orkiestrze
trąbę nosi z sobą.

Wśród zwierząt najdłuższa ma szyję
więc pewno nie często ją myje
Na sierści ma plamy wzorzyste
wprost z drzew zrywa liście soczyste.

Bardzo piękna, kolorowa
i powtarza różne słowa.

Najodważniejszego przestraszyć by mógł
ten zwierz co na nosie ma róg.

Kot ogromny, pręgowany
bywa w cyrku tresowany.


Z zabaw i figli zwierzak ten znany,
lubi też bardzo zjadać banany.




                                                                                                                                    

 
Wkrótce Wielkanoc PDF Drukuj Email
123 wtorek, 30 marca 2021 20:07, odsłon: 736

ROK SZKOLNY 2020/2021

 

POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE

 

TEMAT TYGODNIA: WKRÓTCE WIELKANOC

 

1.Słuchanie wiersza D. Gellner „Pisanki”

Patrzcie

Ile na stole pisanek

Każda ma oczy malowane,

Naklejane,

Każda ma uśmiech

Kolorowy

I leży na stole grzecznie,

Żeby się nie potłuc

Przypadkiem

W dzień świąteczny.

Ale pamiętajcie!

Pisanki nie są do jedzenia.

Z pisanek się wykluwają

Świąteczne życzenia.

2. Zabawy i ćwiczenia z literą ł Odkrywam siebie. Litery i liczby, s.72.

3. Słuchanie i rozmowa na temat opowiadania Grzegorza Kazdepke „Najpiękniejsze…”

Jak wiadomo, każda mama pragnie, aby jej dziecko było naj, naj, najwspanialsze!...Prawda?  Tak samo rzecz się miała z pewnymi dobrze znanymi kurami. Któregoś ranka wszystkie trzy zniosły jajka. Cóż to była za radość! Gdakały w niebogłosy ze szczęścia! Spoglądały z miłością na swe jajeczka. Otulały je delikatnie. Nasłuchiwały, czy zza kruchej skorupki nie dobiegnie ich czasem jakiś dźwięk. Jednym słowem robiły, jak wszystkie mamy sporo zamieszania.

- Z mojego jajeczka – gdakała pierwsza kura- wyrośnie najsilniejszy kogucik na całym podwórku!

- A z mojego, gdakała druga – najpiękniejsza nioska w całej wsi!

Zaś trzecia kura była tak szczęśliwa, że nie wiedziała nawet, czy wolałaby chłopca ,czy dziewczynkę. Wszystkie jednak chciały, aby ich dzieci były najpiękniejsze. Postanowiły więc pomalować skorupki jajek najwspanialej jak tylko potrafiły.

- Mój kogucik gdakała pierwsza kura-będzie czerwony w niebieskie paseczki.

- A moja nioska – gdakała druga- będzie różowa w zielone groszki.

Zaś trzecia kura nie mogła się zdecydować, czy pomalować jajo na pomarańczowo w brązowe kwadraciki, czy na brązowo w pomarańczowe trójkąciki. Wszystkie były przekonane, że z tak kolorowych jajek wyklują się najpiękniejsze kurczaki na świecie. I rzeczywiście. Którejś nocy usłyszały jakieś ciche trzaski, jakieś popiskiwania…- zanim się obejrzały, z popękanych, kolorowych skorupek wyskoczyły ich dzieci.

- Jaka śliczniutka!...- wygdakała pierwsza kura.

- Mój ty kochany!...- rozczuliła się druga.

- Chlip, chlip!...- popłakała się ze szczęścia trzecia kura.

A małe kurczaki, wszystkie żółciutkie, jak gdyby pomalowało je samo słońce, rozejrzały się dookoła i krzyknęły radośnie: „Mamo już jestem!”

4. Zabawy przy piosence: „Koszyczek dobrych życzeń” (sł. i muz. Krystyna Gowik)

5. Zabawa badawcza „Poznajemy budowę jajka”

6. Kartka wielkanocna- wykonanie ozdoby świątecznej na stół wielkanocny( rozwijanie sprawności manualnej)

7. Słuchanie opowiadania Agnieszki Galicy „Bajeczka wielkanocna”

Wiosenne słońce tak długo łaskotało promykami gałązki wierzby, aż zaspane wierzbowe Kotki zaczęły wychylać się z pączków.

- Jeszcze chwilę – mruczały wierzbowe Kotki.- Daj nam jeszcze pospać- Dlaczego już musimy wstawać?

A słońce ruszyło im futerka, czesało grzywki i mówiło:

- Tak to już jest, że musicie być pierwsze, bo za parę dni Wielkanoc, a ja mam jeszcze tyle do roboty.

Gdy na gałęziach siedziało już całe stadko puszystych Kotek, słońce powędrowało dalej. Postukało złotym palcem w skorupkę jajka – puk,puk! I przygrzewało mocno.

- Stuk, stuk!- zastukało coś w środku jajka i po chwili z pękniętej skorupki wygramolił się malutki kurczaczek. Słońce wysuszyło mu piórka, na głowie uczesało mały czubek i przewiązało czerwoną kokardką.

- Najwyższy czas- powiedziało. To dopiero byłby wstyd, gdyby kurczątko nie zdążyło na Wielkanoc.

Teraz słońce zaczęło rozglądać się dookoła po łące, przeczesało promykami świeżą trawę, aż w bruździe pod lasem znalazło śpiącego Zajączka. Złapało go za uszy i wyciągnęło na łąkę.

- Co się stało, co się stało?- Zajączek przecierał łapką oczy,

-Już czas, już czas na Wielkanoc – odpowiedziało Słońce – a co to byłyby za święta bez wielkanocnego Zajączka? Popilnuj Kurczaczka, jest jeszcze bardzo malutki, a ja pójdę obudzić jeszcze kogoś.

- Kogo, kogo?- dopytywał Zajączek, kicając po łące.

- Kogo, kogo? – popiskiwało Kurczątko, starając się nie zgubić w trawie.

- Kogo, kogo? – szumiały rozbudzone wierzbowe kotki.

I wtedy Słonko przyprowadziło do nich małego Baranka ze złotym dzwoneczkiem na szyi.

- To już Święta, Święta – szumiały wierzbowe Kotki., a Słońce głaskało wszystkich promykami nucąc taką piosenkę:

- W Wielkanocny poranek

Dzwoni dzwonkiem Baranek,

A Kurczątko z Zajączkiem

podskakuje na łące.

Wielkanocne Kotki,

robiły miny słodkie,

już wyjrzały z pączka,

siedzą na gałązkach,

kiedy będzie Wielkanoc,

wierzbę pytają.

8. Podział na sylaby słów kojarzących się z Wielkanocą (np. baranek, bazie, zajączek, koszyczek…)

 

                                               Bogusława Wołodkiewicz

 

Treści edukacyjne uwzględniają możliwości dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W ramach indywidualnej pracy z dzieckiem proponuję do wyboru ćwiczenia i zabawy z dostosowaniem do aktualnych potrzeb domowych przedszkolaków.

 

 

 

1.       „Zajączki” – zabawa paluszkowa

Pięć zajączków małych kica na polanie – pokazujemy całą dłoń

Gdy się jeden schowa, ile tu zostanie? – chowamy jeden palec

Pięć zajączków małych kica na polanie – pokazujemy całą dłoń

Gdy się dwa schowają. Ile tu zostanie? – chowamy dwa palce

Pięć zajączków małych kica na polanie – pokazujemy całą dłoń

Gdy się trzy schowają ile tu zostanie? – chowamy trzy palce

Pięć zajączków małych kica na polanie – pokazujemy całą dłoń

Gdy odejdą cztery, ile tu zostanie? – chowamy cztery  palce

Pięć zajączków małych kica na polanie – pokazujemy całą dłoń

Kiedy pięć się schowa, ile tu zostanie? – zaciskamy dłoń

Pięć zajączków małych już do mamy kica – pokazujemy całą dłoń

Kocha je ogromnie mama zajęczyca – zaplatamy palce obu dłoni i lekko kołysze splecionymi dłońmi.

 

2.       Wiosenna bajka wielkanocna - słuchowisko

 https://www.youtube.com/watch?v=zKxAIlXjpQ8

3.       Piosenka do wspólnego śpiewania

https://www.youtube.com/watch?v=KyeLlFX0p2g

4.       Świąteczne dekoracje

Zajączki z rurek po papierze toaletowym

Rurki malujemy kolorowymi farbami, z tekturki lub kolorowego papieru wycinamy uszka i doklejamy je od wewnątrz. Następnie dodajemy zajączkom twarz, wąsy i kokardy/krawaty.

Baranek

Na papierowym talerzyku przyklejamy rozłożone na pół waciki lub kulki z waty, nóżki, głowę oraz ogonek wycinam i doklejamy z papieru

Gazetowa girlanda

Z gazety najlepiej szarej wycinamy poszczególne elementy girlandy np. trójkąty na każdym przyklejamy papierowe ozdobione według własnego pomysłu jajko. Wszystko przyklejamy na sznurek.

Ozdóbki na patyku

Kolorowe jajka, zajączki lub inne wybrane elementy ozdabiamy w dowolny sposób i przyklejamy na patyk do szaszłyków za pomocą taśmy klejącej.

Wydzierane tulipany

Na kartce rysujemy kontur tulipanów, a następnie wyklejamy metodą wydzieranki.

5.       Wierszyk

Słońce mocniej grzeje,

ciepłe już  poranki,

a my z naszą babcią

robimy pisanki.

Mama piecze ciasta,

kupiła baranka.

My jej pomagamy

od samego ranka.

Bo już nadchodzą

Wielkanocne Święta

i cala rodzina

jest uśmiechnięta.

Rozmowa na temat świąt w odniesieniu do wiersza.

6.       Zabawy ruchowe

Zbijające jajko

Potrzebne będzie plastikowe jajko i kubeczki. Wyznaczamy miejsce z którego będziemy turlać jajko, a po przeciwnej stronie ustawiamy kubki. Dziecko turla jajko tyle razy, aż wszystkie kubeczki się przewrócą.

Przenoszenie jajek

Potrzebne będą plastikowe łyżki (lub zwykłe) i ugotowane jajka. Zabawa polega na przeniesieniu jajka z jednego miejsca, do wyznaczonej mety. Najlepiej oczywiście na podwórku, ale jak się nie da, to można w domu. Urozmaiceniem może być slalom lub tor przeszkód lub przenoszenie jajek z zamkniętymi oczami.

7.       Do obejrzenia - Domowe przedszkole - Wielkanoc

https://www.youtube.com/watch?v=bKTM6B04vDY

8.       Zagadki

https://www.youtube.com/watch?v=_wW5koMSrDk

 

Nauczyciel współorganizujący: Urszula Filinowicz

 

 

 

 

 


 

 
Pożegnania nadszedł czas PDF Drukuj Email
123 poniedziałek, 22 czerwca 2020 09:22, odsłon: 443

POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE

 

Temat: Pożegnania nadszedł czas

Więcej…
 
Wakacyjne podróże PDF Drukuj Email
123 poniedziałek, 15 czerwca 2020 09:57, odsłon: 412

POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE

 

Temat: Wakacyjne podróże

Więcej…
 
Sport PDF Drukuj Email
123 poniedziałek, 08 czerwca 2020 08:16, odsłon: 450

POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE

 

Temat tygodnia: Sport

Więcej…
 
Niby tacy sami, a jednak inni PDF Drukuj Email
123 poniedziałek, 01 czerwca 2020 12:30, odsłon: 389

POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE

 

Temat: Niby tacy sami, a jednak inni

Więcej…
 
Święto rodziców PDF Drukuj Email
123 poniedziałek, 25 maja 2020 07:57, odsłon: 426

POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE

 

Temat: Święto rodziców

Więcej…
 
Łąka w maju PDF Drukuj Email
123 poniedziałek, 18 maja 2020 07:15, odsłon: 446

POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE

 

Łąka w maju

Więcej…
 
Zabawki ekologiczne PDF Drukuj Email
123 poniedziałek, 11 maja 2020 07:54, odsłon: 434

POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE

 

Temat: Zabawki ekologiczne

Więcej…
 
Moja Ojczyzna PDF Drukuj Email
123 poniedziałek, 04 maja 2020 07:40, odsłon: 425

POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE

 

Temat: Moja Ojczyzna

Więcej…
 
Dbamy o przyrodę PDF Drukuj Email
123 poniedziałek, 27 kwietnia 2020 16:59, odsłon: 549

POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE

 

TEMAT: Dbamy o przyrodę

Więcej…
 
Moja miejscowość, mój region PDF Drukuj Email
123 wtorek, 21 kwietnia 2020 08:05, odsłon: 478

POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE

 

Temat: Moja miejscowość, mój region

Więcej…
 
Wiosna na wsi PDF Drukuj Email
123 wtorek, 14 kwietnia 2020 07:19, odsłon: 479

POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE

 

Temat: Wiosna na wsi

Więcej…
 
Wielkanoc PDF Drukuj Email
123 poniedziałek, 06 kwietnia 2020 20:45, odsłon: 495

POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE

 

Temat: "Wielkanoc"

Więcej…
 
Wiosenne powroty i przebudzenia PDF Drukuj Email
123 środa, 25 marca 2020 22:39, odsłon: 598

POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE

 

Temat tygodnia: Wiosenne powroty i przebudzenia

Więcej…
 


Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.Nasza Polityka Cookies..

EU Cookie Directive Module Information