Start Rok 2013/2014 A ja kocham swoją mamę - zajęcia w grupie Zajączków

Każdy przedszkolak ma szansę na sukces

Witamy w przedszkolu

INNOWACJA ORGANIZACYJNA

baner_gabinet

 

baner_6latek

Gabinet Marii Montessori

baner_gabinet

 

baner_dbamy_eko2011



Designed by:
Jm-Experts!

A ja kocham swoją mamę - zajęcia w grupie Zajączków PDF Drukuj Email
sobota, 26 kwietnia 2014 16:01, odsłon: 2021

0288_mini„A ja kocham moją mamę!” – nie ma nic piękniejszego od gorących słów miłości naszych Dzieci. Istnieje setki sposobów na okazanie czułości, wdzięczności. Pewnego, wiosennego dnia w przedszkolu, w grupie 4-latków rodzice wraz ze swoimi dziećmi, ozdabiali dowolną techniką pocztówki. Wszyscy z entuzjazmem tworzyli swoje dzieła,  a rodzice mogli miło spędzić czas tworząc wspólnie ze swoimi pociechami.

 


Budowanie klimatu zaufania i bezpieczeństwa owocuje czynnym włączeniem się w życie przedszkola, rodzice chętniej dzielą się swoimi spostrzeżeniami, refleksjami. Autentyczna współpraca nauczyciela z rodzicami dzieci wymaga następujących założeń: osobami wiodącymi w edukacji dziecka są rodzice i to na nich spoczywa główna odpowiedzialność za jej przebieg, nauczyciel natomiast wspiera ich profesjonalnie,  rodzice interesują się rozwojem dziecka, potrzebują tylko odpowiednich warunków i możliwości, by to ujawnić oraz by aktywnie w niej uczestniczyć,  zadaniem nauczycieli jest inicjowanie współpracy z rodzicami. Nauczycielowi zależy na dobrych kontaktach i współpracy, bo kiedy już pozyska rodziców staną się oni niezastąpionymi pomocnikami podczas różnego rodzaju imprez, akademii, wycieczek. Rodzic wówczas czuje się potrzebny, widzi radość i dumę w oczach swojego dziecka, jest w stanie poświęcić wiele czasu i energii na pomoc nauczycielowi w różnych formach zajęć. Rodzice chcą jak najlepiej dla swoich dzieci i zrobią wiele, aby dobrze się czuło w społeczności przedszkolnej. Dlatego należy zachęcać rodziców do działania na rzecz przedszkola. Takie działania zaowocują integracją, poznaniem wzajemnym. Ten model współpracy przeniesie się później do szkoły. Jeśli dobrze poznamy rodziców to będziemy się lepiej rozumieć. Taka współpraca przyniesie wymierne efekty a nauczyciel będzie mógł zrealizować swoje cele. Rodzic będzie doceniał pracę nauczyciela jego wysiłki zmierzające do zintegrowania rodziców, a także pracę wychowawczą z dziećmi. Rodzic chętnie będzie kontaktował się z nauczycielem bez obaw z dużym zaufaniem. Rodzic stanie się dla nauczyciela sprzymierzeńcem w pracy nad rozwojem dziecka poza przedszkolem. Sytuacji do współpracy w przedszkolu nie brakuje są to między innymi zajęcia otwarte, uroczyste akademie, spotkania z różnej okazji itp.

 


Monika Czekańska

 


 

NASZE GRUPY 2013-2014

wiewiorka

zajac

sarenka

jez

zubr

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.Nasza Polityka Cookies..

EU Cookie Directive Module Information