Start Zajęcia ze specjalistami

Każdy przedszkolak ma szansę na sukces

Witamy w przedszkolu

INNOWACJA ORGANIZACYJNA

baner_gabinet

 

baner_6latek

Gabinet Marii Montessori

baner_gabinet

 

baner_dbamy_eko2011



Designed by:
Jm-Experts!

Zajęcia ze specjalistami PDF Drukuj Email
środa, 26 września 2012 21:24, odsłon: 14394

Dzieci niepełnosprawne oprócz specjalistycznej pracy w grupie integracyjnej uczęszczają na indywidualne zajęcia psychologiczne, logopedyczne oraz ruchowe.
Dla każdego dziecka z deficytami rozwojowymi sporządzany jest indywidualny program edukacyjno – terapeutyczny według wskazówek i zaleceń poradni psychologiczno-pedagogicznych oraz przeprowadzonych obserwacji.  Podczas konstruowania  programów uwzględnia się  indywidualne, aktualne możliwości każdego dziecka. Program terapeutyczny konstruowany jest wspólnie przez zespół specjalistów: nauczycieli wspierających, psychologa, rehabilitanta oraz logopedę. W celu uzyskania możliwie optymalnych osiągnięć wykorzystuje się wiedzę z zakresu pedagogiki specjalnej, logopedii, psychologii oraz terapii pedagogicznej.

 

 

06Rehabilitacja ruchowa

Zajęcia odbywają się w:

poniedziałek     7.30 - 9.30

wtorek           7.30 - 9.30

środa              7.30 - 9.30

czwartek         7.30 - 9.30

piątek             7.30 - 9.30

 

Zajęcia z rehabilitantem obejmują terapię z danym dzieckiem. Realizowany jest program napisany indywidualnie dla każdego dziecka, gdzie są opracowane cele i zadania terapii. W ramach każdej jednostki znalazły się odpowiednio do potrzeb: ćwiczenia korekcyjne, stymulowanie aktywności ruchowej oraz usprawnianie pracy narządów ruchu.

Zajęcia prowadzone są systematycznie. Dzieci chętnie przychodzą i ćwiczą. Stopień ćwiczeń i dobór materiału dostosowany jest do potrzeb dziecka. Większość zajęć ma charakter zabawy, co wzmacnia motywację dzieci do udziału w zajęciach.

Zajęcia z rehabilitacji ruchowej mają na celu:

  • poszerzenie świadomości własnego ciała
  • pobudzenia aktywności dziecka
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo- ruchowej
  • podniesienie ogólnej sprawności i wydajności fizycznej
  • usprawnienie integracji percepcyjno- motorycznej
  • wprowadzenie rożnych pozycji ciała, ćwiczeń z przyborami i bez nich w celi stymulacji
  • wpływanie na zwiększenie motywacji oraz integrowanie się z innymi dziećmi
  • orientację w budowie i możliwościach własnego ciała
  • korygowanie zaburzeń statyki ciała oraz przeciwdziałanie  pogłębianiu się ich.

 

05Terapia logopedyczna

Zajęcia dobywają się w:

środa          7.50 - 11.50

czwartek    12.10 16.10

piątek         7.50-9.50

 

Terapia dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych jest elementem rewalidacji indywidualnej i grupowej. Logopeda zajmuje się kształtowaniem u dzieci prawidłowego językowego porozumiewania się czyli pracą nad rozwojem mowy i doskonaleniem mowy już ukształtowanej.

W ramach indywidualnych zajęć prowadzonych w formie zabawy znajdują się odpowiednio do potrzeb:

  • ćwiczenia rozwijające percepcję słuchową
  • nauka prawidłowego oddechu i usprawnianie pracy narządów mowy,
  • stymulowanie aktywności słownej,
  • bogacenie słownictwa czynnego i biernego

Stopień trudności ćwiczeń i dobór materiału jest dostosowany do indywidualnych potrzeb każdego dziecka. Terapia mowy jest dodatkowo wspomagana Programami Aktywności Knillów – są to grupowe ćwiczenia muzyczno – ruchowe. W miarę potrzeb przekaz wzmacnia się formami komunikacji wspomagającej np. gestem lub symbolem.

Na bieżąco prowadzone są zajęcia otwarte dla chętnych rodziców. Mogą oni bezpośrednio obserwować zajęcia, otrzymują instruktaż do pracy w domu oraz ćwiczenia i materiały pomocnicze.

 

07Terapia psychologiczna

Zajęcia dobywają się w:

poniedziałek     12.30 - 14.30

środa              7.30 - 11.30   

czwartek         11.30 - 15.30

 

Do zadań psychologa przedszkolnego należy:

  • prowadzenie obserwacji dzieci, dotyczącej oceny funkcjonowania różnych sfer podlegających rozwojowi
  • rozpoznawanie możliwości psychofizycznych i potrzeb edukacyjnych dzieci, zwłaszcza dzieci z deficytami rozwojowymi
  • prowadzenie obserwacji w zakresie całościowo rozumianego funkcjonowania dzieci z deficytami rozwojowymi
  • wspieranie mocnych stron dziecka
  • współpraca z nauczycielami w celu minimalizowania skutków zakłóceń lub zaburzeń rozwojowych występujących u dzieci
  • współpraca z nauczycielami w celu minimalizowania zaburzeń zachowania dzieci
  • współuczestnictwo w tworzeniu indywidualnych programów terapeutycznych
  • wspieranie nauczycieli i rodziców w rozwiązywaniu problemów wychowawczych
  • współpraca z rodzicami, prowadzenie doradztwa psychologicznego dla rodziców
  • prowadzenie warsztatów psychologicznych dla nauczycieli
  • udział w komisji kwalifikacyjnej przyjmującej dzieci do grup integracyjnych
  • prowadzenie zajęć relaksacyjno-wyrównawczych

 


 

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.Nasza Polityka Cookies..

EU Cookie Directive Module Information