O NAS
ORGANIZACJA
OFERTA
INTEGRACJA
REKRUTACJA
Podsumowanie Innowacji Pedagogicznej „Zakodowane Zdrowie” w grupie Zajączków |
wtorek, 22 czerwca 2021 21:03, odsłon: 733 | |||
W bieżącym roku szkolnym w grupie Zajączków odbywały się zajęcia w ramach Innowacji Pedagogicznej „Zakodowane Zdrowie”. Głównym celem realizowanej innowacji było rozwijanie u dzieci uniwersalnych kompetencji, takich jak: logiczne myślenie, zadaniowe podejście do stawianych problemów, czy umiejętność pracy zespołowej w sposób najbardziej przyjazny dzieciom: w zabawie, w ruchu, poprzez doświadczanie i eksperymentowanie. Podczas realizacji innowacji nauka kodowania była łączyła się z profilaktyką prozdrowotną. Zajęcia w ramach innowacji odbywały się raz na dwa tygodnie od października 2020r. do maja 2021r. Zgodnie z zaplanowanym harmonogramem zrealizowano następujące tematy: 1. Algorytm mycia rąk 2. Zdrowo jemy – dary jesieni – mata do kodowania 3. Bezpieczne przywitanie…przywitaj – nie dotykaj 4. Kolorowe zdrowie 5. Planujemy zdrowy dzień, 6. Bakterie i wirusy - gra strategiczna 7. Pasta, kubek i szczoteczka...mycie zębów to pesteczka, 8. Pogoda za oknem - wprowadzamy warunki, 9. Zakodowane sporty nie tylko zimowe 10. Sposoby na niepogodę – mata do kodowania 11. Dyktando graficzne jak się ubieramy wiosną. 12. Bezpieczny w domu, bezpieczny na drodze, bezpieczny nad morzem, bezpieczny w górach 13. Cyfrowy dobrostan. Elementy kodowania były wykorzystywane również w czasie codziennych zabawa i zajęć. Działania wynikały z bieżących tematów oraz potrzeb i zainteresowań dzieci: • Wędrówka liścia po kratownicy 3x3 ustalenie kierunków góra dół w prawo w lewo. • Budowanie wież z kubków według wzoru i według własnego pomysłu. • Zabawy ruchowe w ciągu dnia zamienianie kodu muzycznego na ruch, komend słownych na ruch, lub dźwięk, instrukcje obrazkowe, symboliczne kształty. • Choinka z kubków. • Zamek dla księżniczki zabawa z kubkami. • Zabawy z wirtualną matą do kodowania. • Zabawy kodowanie labirynty. • Wykorzystywanie tablicy interaktywnej Zabawy z tablicą interaktywną przy okazji wprowadzania lub utrwalania tematów. • Bajka – Zakodowane „Trzy świnki”. • Dni szczególne w przedszkolu: Dzień wody, Pierwszy dzień wiosny, Dzień ziemi, Zakodowana flaga Polski, Dinozaury, Mikołajki.
Dzieci chętnie brały udział we wszystkich zajęciach. Wspólnym zabawom towarzyszyło mnóstwo pozytywnych emocji, radości i motywacji do poznawania nowych aktywności. Przedszkolaki dzięki zajęciom zdobyły wiedzę na temat zdrowego stylu życia oraz poszerzyły kompetencje związane z kodowaniem i matematyczne. Na zakończenie zajęć każdy uczestnik otrzymał pamiątkowy dyplom. Naszą przygodę z kodowaniem będziemy kontynuować w następnym roku szkolnym.
Katarzyna Szerszunowicz
Opis galerii zdjęć: Zdjęcia przedstawiają dzieci z grupy Zajączków podczas różnych aktywności związanych z kodowaniem. Na zdjęciach widać dzieci korzystające z tablicy interaktywnej, pracujące z matą do kodowania, układające wieże z kubków. Ostatnie zdjęcie przedstawia dzieci prezentujące dyplomy ukończenia zajęć.
|