O NAS
ORGANIZACJA
OFERTA
INTEGRACJA
REKRUTACJA
Pożegnania nadszedł czas |
poniedziałek, 15 czerwca 2020 10:46, odsłon: 508 | |||
POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE
Temat tygodnia: Pożegnania nadszedł czas 1. Słuchanie wiersza A. Widzowskiej Wakacje. Rozmowa kierowana na podstawie wiersza i ilustracji w książce.
Kiedy nam buzie ogrzewa lato, czas na przygody z mamą i tatą. Czekają góry, pachnące łąki, morze i plaża, konie, biedronki! Gdy my będziemy się pluskać w rzekach, przedszkole na nas grzecznie poczeka, odpoczną w ciszy lalki, zabawki, dwie karuzele, miś i huśtawki. Chętnie wrócimy do naszej pani z wakacyjnymi opowieściami o sarnach w lesie, o rybkach w morzu i ptasich gniazdkach ukrytych w zbożu. Będziemy liczyć białe muszelki, poznamy nowe, ważne literki, a ten, kto butów sam nie sznuruje, w mig się nauczy! Ja już sznuruję!
Rozmowa kierowana na podstawie wiersza i ilustracji w książce. pytania: – Co robili Ada i Olek z rodzicami w górach? – Co robili Ada i Olek z rodzicami nad morzem? – Dokąd możemy pojechać na wakacje? – Co się będzie działo w przedszkolu, kiedy my wyjedziemy na wakacje?
2. Rozwiązanie zagadki B. Szelągowskiej Lody. Wykonanie pomarańczowych lodów sorbetowych.
Zagadka: Śmietankowe, owocowe… Doskonałe dla ochłody. Kiedy upał jest na dworze, każdy lubi lizać… (lody)
3. Praca plastyczna Rożki lodowe. Potrzebne : rożek lodowy wycięty z papieru, kolorowe waciki, klej – zwykły i z brokatem, kartka z bloku. Dziecko otrzymuje lodowe rożki wycięte z papieru. Przykleja je na kartce z bloku. Potem przykleja do nich kolorowe kulki lodów wykonane z wacików. Na koniec dekorują je polewą, rysując na wierzchu kolorowe linie klejem z brokatem.
Ps. pochwalcie się przesyłając zdjęcie na Zajączkowe Domowe Przedszkole.
4. Ćwiczenia logopedyczne. Potrzebne: Lusterko , rodzic demonstruje ćwiczenia, powtarzając je kilkakrotnie, np. • Język jedzie do lasu na koniku – dzieci naśladują kląskanie językiem z jednoczesnym poruszaniem wargami (ściągnięcie warg i ich rozciągnięcie). • W lesie język rozejrzał się dookoła – dzieci wykonują ruch oblizywania warg, najpierw w prawą, a potem w lewą stronę. • Zobaczył małe fioletowe kwiatuszki i je powąchał – dzieci wykonują wdech nosem i wydech ustami. • Spojrzał w górę, skąd dobiegało pukanie dzięcioła – dzieci uderzają czubkiem języka za górnymi zębami. • Spojrzał w dół – dzieci wyciągają język na brodę – zobaczył czerwonego muchomora z białymi kropkami i zaczął je liczyć – dzieci dotykają językiem każdego zęba
5. Letnie kolorowanki , zajrzyjcie : http://www.clubmamy.pl/index.php?p=dziecko&art=18&article=320
Agnieszka Panasiuk-Kaczoch i Kinga Grebieszkow
|