O NAS
ORGANIZACJA
OFERTA
INTEGRACJA
REKRUTACJA
W teatrze |
poniedziałek, 11 maja 2020 08:04, odsłon: 1579 | |||
POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE
Temat: W teatrze
Treści edukacyjne uwzględniają również możliwości dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Blok tematyczny został opracowany przy współpracy z nauczycielem współorganizującym
Hej, hej, Żuberki! Oto nasze propozycje zadań oraz zabaw, które możecie wykorzystać w tym tygodniu:
1. Wirtualna podróż do teatru . Rozmowa na temat: Czym jest teatr?: https://www.youtube.com/watch?v=TkBHN9TYP-0 · Co znajduje się w teatrze? · Jak nazywają się osoby występujące na scenie? · Co to znaczy rekwizyty, kurtyna, gong? · Jak nazywamy osobę, która podpowiada aktorom, gdy zapomną roli? 2. Obejrzyjcie online przedstawienie „ Karmelek” – https://www.youtube.com/watch?v=jEyS_xMe12M · Gdzie rozgrywa się akcja przedstawienia? · Jakie zwierzęta występują w spektaklu? · Kto jest głównym bohaterem przedstawienia? · Co „ dają” poszczególne zwierzęta od siebie? · Jaki dylemat miał Karmelek? 3. Spróbujcie pobawić się „w teatr”. Czy teatrem możemy nazwać tylko pomieszczenie ze sceną i widownią? Jakie znacie rodzaje teatru? (papierowy, kukiełkowy, skarpetkowy, sylwety, pacynki ). Wybierz sam, w jaki sposób możesz przedstawić spektakl „Karmelek”. Możesz narysować sylwety bohaterów, przykleić je do słomek i postacie gotowe! Możesz narysować wydarzenia na kilku kartkach i w ten sposób powstanie teatr papierowy. Możesz też przy pomocy kogoś dorosłego wykonać pacynki lub kukiełki (przydadzą się do tego nawet skarpetki, których już nie nosisz – pomaluj na nich charakterystyczne dla bohaterów cechy). Nie zapomnijcie o gongu, którym może być dźwięk budzika, uderzenie łopatki do smażenia o garnek lub stuknięcie o siebie dwóch pokrywekJ https://www.youtube.com/watch?v=AStAgINKgXE https://www.youtube.com/watch?v=Xq9N9KHoFBQ https://www.youtube.com/watch?v=0arp32Xlnrc 4. Porównywanie liczebności zbiorów: przygotujcie dowolne klocki (10). Utwórzcie z nich dwa zbiory np. po 5 klocków w każdym. Zadaniem naszej pociechy jest porównanie, czy oba zbiory zawierają taką samą liczbę elementów. Zmieniajcie – odejmujcie lub dodawajcie klocki w różny sposób. Dziecko przelicza je i wskazuje, gdzie jest mniej, więcej lub tyle samo. 5. Gimnastyka – ważna sprawa – ćwiczymy Rytmiczną Rozgrzewkę w podskokach: https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo&feature=emb_rel_pause 6. Zabawa pantomimiczna: „Co robię?” Bawimy się wspólnie (całą rodzinką) – jedna osoba, bez użycia słów pokazuje daną czynność, związaną z wykonywaniem jakiegoś zawodu, np. fryzjer; pozostali uczestnicy odgadują, jaki to zawód. 7. Zabawa rytmiczno – ruchowa do piosenki „ Zając” https://www.youtube.com/watch?v=ItfyaqdK-ZU - odzwierciedlamy słowa odpowiednimi ruchami . 8. Czy wiecie czym jest balet, opera, operetka? To również rodzaje spektaklu, które odbywają się na scenach, z udziałem publiczności, ale oparte są w większej mierze na muzyce i elementach śpiewu. Obejrzyjcie w internecie, jak wygląda takie przedstawienie baletowe lub opera. A potem spróbujcie zatańczyć, np. do słynnego „Jeziora Łabędziego” Piotra CzajkowskiegoJMoże to nie takie trudne! Baletową spódniczkę można zrobić nawet z gazety. 9. Żuberki, a jak tam wasze postępy w pisaniu i czytaniu? Nie zapomnieliście literek? Pobawcie się z wierszem J. Tuwima pt. „Abecadło” https://www.youtube.com/watch?v=rMEru9D-4as(do obejrzenia) https://www.youtube.com/watch?v=Y6ccyZIxwOw(do posłuchania) Spróbujcie na podłodze „ułożyć się” w taki sposób, by odzwierciedlić kształt danej litery. Jeśli ktoś z was ma w domu książkę pana Tuwima, poćwiczcie czytanie w oparciu o wiersz „Abecadło”. Jeśli nie macie tej książki, wybierzcie inną. I przez cały tydzień, a w zasadzie w każdej chwili – bawcie się w teatr! Na przykład za pomocą teatrzyku o zdrowiu, gdzie postacie mogą zagrać kubeczek z wodą, mydło i szczoteczka do zębów, a wirusy i bakterie - pionki z gry planszowej. Udanej zabawy!
Anetta Trusiewicz –Kolinko, Halina Pawluczuk, Anna Hałaburda
„Najważniejsze jest zdrowie” – Anetta Trusiewicz - Kolinko Występują:Wirus, Bakteria, Szczotka,Woda, Mydło, Troje Czyścioszków, Dziecko z bolącym zębem SCENA 1Wchodzą Wirus i Bakteria. Śpiewają: Jak dobrze wstać, skoro świt. Ze stołu brud duszkiem pić. Z dywanu kurz wmasować w ciało swe. Choroby cudne są każdy to wie.
SCENA 2Wbiegają: Szczotka, Woda, Mydło. Śpiewają: Mydło wszystko umyje nawet uszy i szyję, Mydło, Mydło, pachnące kwiatki na łące.
Wirus: Och, Szczotka, Woda, Mydło okropne, na samą myśl robi mi się niedobrze.
Szczotka: Roznosicie same choroby! Wstrętne, ohydne mikroby!
Mydło: Wszędzie się czaicie! Czyhacie na zdrowie i życie!
Woda: Ale my na te wasze choroby znamy skuteczne sposoby!
Szczotka(na melodię krasnoludków): Jestem Szczotka doskonała oj tak, tak, Piękna zgrana, nie za mała – to mój znak, to mój znak. Z kurzu nic nie pozostanie oj, oj, oj; oj, oj, oj, Gdy zatańczę na dywanie ho, ho, ho; ho, ho, ho.
Woda(na melodię stary niedźwiedź): A beze mnie ani rusz! Zmyję każdy jeden kurz!
Mydło(na melodię stary niedźwiedź): Ja ci w tym pomogę, pienię się jak mogę no i proszę – czysto już! Wychodzą. SCENA 3Wchodzą Wirusi Bakteria. Wirus: Szczotka, Woda, Mydło przebrzydłe! od ich widoku umieram! Ginę! Bakteria: A ja nie cierpię powietrza czystego, ani pokoju wysprzątanego. Razem: Niedobrze się robi od tego wszystkiego. Uciekają.
SCENA 4Wchodzi troje Czyścioszków. Czyścioszek 1: A w naszym przedszkolu jest czysto i schludnie, bo każdy przedszkolak o tym pamięta, że sprzątać zabawki, myć uszy i ręce, trzeba codziennie – nie tylko od święta.
Czyścioszek 2: I przed jedzeniem, zapamiętajcie: myjemy ręce mydłem – dokładnie.
Czyścioszek 3: A warzywa i owoce, zanim moi drodzy zjemy, też pod wodę wkładamy i dokładnie myjemy.
Wszystkie Czyścioszki: Kto o zdrowie co dzień dba – zawsze dziarską minkę ma. Śpiewają piosenkę „Witaminki”. SCENA 5 Wchodzi Dziecko, trzyma się za ząb. Dziecko: Oj boli, boli, już nie wytrzymam, dziurawy ząbek, trzeba go wyrwać.
Wchodzą Czyścioszki: Kto słodycze je do woli, tego ząb na pewno rozboli.
Wchodzą Szczotka, Mydło, Woda(śpiewają „Szczotka, pasta”). Wszystkie postacie mówią: Pamiętajcie drogie dzieci, żeby w przedszkolu i w domu nie śmiecić, bo najważniejsze jest dbać o siebie, codziennie myć zęby, uszy i ręce. A kto przestrzega zasad tych, wszystkich chorób pozbędzie się w mig. Kto czystości, zdrowia nie lekceważy, nie musi chodzić do lekarzy. Kłaniają się.
|