Start ŻUBRY W teatrze

Każdy przedszkolak ma szansę na sukces

Witamy w przedszkolu

INNOWACJA ORGANIZACYJNA

baner_gabinet

 

baner_6latek

Gabinet Marii Montessori

baner_gabinet

 

baner_dbamy_eko2011



Designed by:
Jm-Experts!

W teatrze PDF Drukuj Email
poniedziałek, 11 maja 2020 08:04, odsłon: 1579

POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE

 

Temat: W teatrze

 

 

Treści edukacyjne uwzględniają również możliwości dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych.

Blok tematyczny został opracowany przy współpracy z nauczycielem współorganizującym

 

Hej, hej, Żuberki!  Oto nasze propozycje zadań oraz zabaw, które możecie wykorzystać w tym tygodniu:

 

1.     Wirtualna podróż do teatru . Rozmowa na temat: Czym jest teatr?:

https://www.youtube.com/watch?v=TkBHN9TYP-0

·       Co znajduje się w teatrze?

·        Jak nazywają się osoby występujące na scenie?

·       Co to znaczy rekwizyty, kurtyna, gong?

·       Jak nazywamy osobę, która podpowiada aktorom, gdy zapomną roli?

2.     Obejrzyjcie online przedstawienie „ Karmelek” – https://www.youtube.com/watch?v=jEyS_xMe12M

·       Gdzie rozgrywa się akcja przedstawienia?

·       Jakie zwierzęta występują w spektaklu?

·       Kto jest głównym bohaterem przedstawienia?

·       Co „ dają” poszczególne zwierzęta od siebie?

·       Jaki dylemat miał Karmelek?

3.     Spróbujcie pobawić się „w teatr”. Czy teatrem możemy nazwać tylko pomieszczenie ze sceną i widownią? Jakie znacie rodzaje teatru? (papierowy, kukiełkowy, skarpetkowy, sylwety, pacynki ). Wybierz sam, w jaki sposób możesz przedstawić spektakl „Karmelek”. Możesz narysować sylwety bohaterów, przykleić je do słomek i postacie gotowe! Możesz narysować wydarzenia na kilku kartkach i w ten sposób powstanie teatr papierowy. Możesz też przy pomocy kogoś dorosłego wykonać pacynki lub kukiełki (przydadzą się do tego nawet skarpetki, których już nie nosisz – pomaluj na nich charakterystyczne dla bohaterów cechy). Nie zapomnijcie o gongu, którym może być dźwięk budzika, uderzenie łopatki do smażenia o garnek lub stuknięcie o siebie dwóch pokrywekJ

https://www.youtube.com/watch?v=AStAgINKgXE

https://www.youtube.com/watch?v=Xq9N9KHoFBQ

https://www.youtube.com/watch?v=0arp32Xlnrc

4.     Porównywanie liczebności zbiorów: przygotujcie dowolne klocki (10). Utwórzcie z nich dwa zbiory np. po 5 klocków w każdym. Zadaniem naszej pociechy jest porównanie, czy oba zbiory zawierają taką samą liczbę elementów. Zmieniajcie – odejmujcie lub dodawajcie klocki w różny sposób. Dziecko przelicza je i wskazuje, gdzie jest mniej, więcej lub tyle samo.

5.      Gimnastyka – ważna sprawa – ćwiczymy Rytmiczną Rozgrzewkę w podskokach:

https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo&feature=emb_rel_pause

6.     Zabawa pantomimiczna: „Co robię?” Bawimy się wspólnie (całą rodzinką) – jedna osoba, bez użycia słów pokazuje daną czynność, związaną z wykonywaniem jakiegoś zawodu, np. fryzjer; pozostali uczestnicy odgadują, jaki to zawód.

7.     Zabawa rytmiczno – ruchowa do piosenki „ Zając” https://www.youtube.com/watch?v=ItfyaqdK-ZU

 - odzwierciedlamy słowa odpowiednimi ruchami .

8.      Czy wiecie czym jest balet, opera, operetka? To również rodzaje spektaklu, które odbywają się na scenach, z udziałem publiczności, ale oparte są w większej mierze na muzyce i elementach śpiewu. Obejrzyjcie w internecie, jak wygląda takie przedstawienie baletowe lub opera. A potem spróbujcie zatańczyć, np. do słynnego „Jeziora Łabędziego” Piotra CzajkowskiegoJMoże to nie takie trudne! Baletową spódniczkę można zrobić nawet z gazety.

9.     Żuberki, a jak tam wasze postępy w pisaniu i czytaniu? Nie zapomnieliście literek? Pobawcie się z wierszem J. Tuwima pt. „Abecadło”

https://www.youtube.com/watch?v=rMEru9D-4as(do obejrzenia)

https://www.youtube.com/watch?v=Y6ccyZIxwOw(do posłuchania)

 Spróbujcie na podłodze „ułożyć się” w taki sposób, by odzwierciedlić kształt danej litery.  Jeśli ktoś z was ma w domu książkę pana Tuwima, poćwiczcie czytanie w oparciu o wiersz „Abecadło”. Jeśli nie macie tej książki, wybierzcie inną. I przez cały tydzień, a w zasadzie w każdej chwili – bawcie się w teatr! Na przykład za pomocą teatrzyku o zdrowiu, gdzie postacie mogą zagrać kubeczek z wodą, mydło i szczoteczka do zębów, a wirusy i bakterie -   pionki z gry planszowej. Udanej zabawy!

 

Anetta Trusiewicz –Kolinko, Halina Pawluczuk, Anna Hałaburda

 

„Najważniejsze jest zdrowie” – Anetta Trusiewicz - Kolinko

Występują:

Wirus, Bakteria, Szczotka,Woda, Mydło, Troje  Czyścioszków, Dziecko z bolącym zębem

SCENA 1

Wchodzą Wirus i Bakteria.

Śpiewają:

Jak dobrze wstać, skoro świt.

Ze stołu brud duszkiem pić.

Z dywanu kurz wmasować w ciało swe.

Choroby cudne są każdy to wie.

 

SCENA 2

Wbiegają: Szczotka, Woda, Mydło.

Śpiewają:

Mydło wszystko umyje nawet uszy i szyję,

Mydło, Mydło, pachnące kwiatki na łące.

 

Wirus:

Och, Szczotka, Woda, Mydło okropne, na samą myśl robi mi się niedobrze.

 

Szczotka:

Roznosicie same choroby! Wstrętne, ohydne mikroby!

 

Mydło:

Wszędzie się czaicie! Czyhacie na zdrowie i życie!

 

Woda:

Ale my na te wasze choroby znamy skuteczne sposoby!

 

Szczotka(na melodię krasnoludków):

Jestem Szczotka doskonała oj tak, tak,

Piękna zgrana, nie za mała – to mój znak, to mój znak.

Z kurzu nic nie pozostanie oj, oj, oj; oj, oj, oj,

Gdy zatańczę na dywanie ho, ho, ho; ho, ho, ho.

 

Woda(na melodię stary niedźwiedź):

A beze mnie ani rusz! Zmyję każdy jeden kurz!

 

Mydło(na melodię stary niedźwiedź):

Ja ci w tym pomogę, pienię się jak mogę no i proszę – czysto już!

Wychodzą.

SCENA 3

Wchodzą Wirusi Bakteria.

Wirus:

Szczotka, Woda, Mydło przebrzydłe! od ich widoku umieram! Ginę!

Bakteria:

A ja nie cierpię powietrza czystego, ani pokoju wysprzątanego.

Razem:

Niedobrze się robi od tego wszystkiego.

Uciekają.

 

SCENA 4

Wchodzi troje Czyścioszków.

Czyścioszek 1:

A w naszym przedszkolu jest czysto i schludnie,

bo każdy przedszkolak o tym pamięta,

że sprzątać zabawki, myć uszy i ręce,

trzeba codziennie – nie tylko od święta.

 

Czyścioszek 2:

I przed jedzeniem, zapamiętajcie: myjemy ręce mydłem – dokładnie.

 

Czyścioszek 3:

A warzywa i owoce, zanim moi drodzy zjemy,

też pod wodę wkładamy i dokładnie myjemy.

 

Wszystkie Czyścioszki:

Kto o zdrowie co dzień dba – zawsze dziarską minkę ma.

Śpiewają piosenkę „Witaminki”.

SCENA 5

Wchodzi Dziecko, trzyma się za ząb.

Dziecko:

Oj boli, boli, już nie wytrzymam,

dziurawy ząbek, trzeba go wyrwać.

 

Wchodzą Czyścioszki:

Kto słodycze je do woli,

tego ząb na pewno rozboli.

 

Wchodzą Szczotka, Mydło, Woda(śpiewają „Szczotka, pasta”).

Wszystkie postacie mówią:

Pamiętajcie drogie dzieci,

żeby w przedszkolu i w domu nie śmiecić,

bo najważniejsze jest dbać o siebie,

codziennie myć zęby, uszy i ręce.

A kto przestrzega zasad tych,

wszystkich chorób pozbędzie się w mig.

Kto czystości, zdrowia nie lekceważy,

nie musi chodzić do lekarzy.

Kłaniają się.

 

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.Nasza Polityka Cookies..

EU Cookie Directive Module Information