Start WIEWIÓRKI Moja miejscowość, mój region

Każdy przedszkolak ma szansę na sukces

Witamy w przedszkolu

INNOWACJA ORGANIZACYJNA

baner_gabinet

 

baner_6latek

Gabinet Marii Montessori

baner_gabinet

 

baner_dbamy_eko2011



Designed by:
Jm-Experts!

Moja miejscowość, mój region PDF Drukuj Email
poniedziałek, 11 maja 2020 07:29, odsłon: 549

POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE

 

Temat: Moja miejscowość, mój region

Treści edukacyjne uwzględniają również możliwości dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych.

Bloki tematyczne został opracowane przy współpracy z nauczycielem współorganizującym.

 

Propozycje zabaw dla dzieci:

·       Słuchanie opowiadania A. Widzowskiej „Łazienki”.

Olek bardzo lubi chodzić do przedszkola. Najbardziej cieszy go zabawa w ogródku oraz  wycieczki. Jednak, kiedy pani wspomniała, że planuje wyjście do Łazienek, Olek posmutniał.

 – Do łazienek? Mnie się wcale nie chce siusiu…

– Łazienki Królewskie to znany warszawski park położony wokół pięknego pałacu – wyjaśniła pani.

– A ja już tam byłem… – jęknął Maciuś.

 Pogoda była słoneczna, a park okazał się pełen niespodzianek. Dzieci odwiedziły Amfiteatr, gdzie w dawnych czasach odbywały się przedstawienia dla króla Stanisława Augusta Poniatowskiego. Pani powiedziała, że wciąż można tu podziwiać sztuki teatralne i koncerty.

– Ten król miał na imię tak jak ja – ucieszył się Staś.

– Ciekawe, czy lubił frytki…

– Wtedy nie znano frytek – wyjaśniła pani.

W południowej części Łazienek znajdowała się wielka misa, a nad nią rzeźba lwa wypluwającego wodę.

 – Zobaczcie, jakie źródełko! – pisnęła Zosia.

– Możemy umyć ręce? – Oczywiście.

 – A ten lew gryzie?

 – Nie, to tylko fontanna w kształcie lwiej głowy – uspokoiła ją pani.

– Ja już tu byłem – jęknął po raz drugi, Maciuś.

 – Ale marudzisz – zdenerwował się Olek.

W stawie pływały ogromne pomarańczowe karpie. Podczas, gdy pani pokazywała dzieciom sikorki, Zuzia z Kubą postanowili nakarmić karpie resztkami bułki, którą Zuzia zabrała na wycieczkę. Gdy tylko pani to zauważyła, powiedziała dzieciom, że w każdym parku obowiązuje regulamin. W Łazienkach Królewskich zgodnie z regulaminem nie wolno karmić zwierząt i rozsypywać im pokarmu. Nie wolno także dotykać zwierząt w szczególności wiewiórek i pawi.

 – Ja już tu byłem – znów odezwał się Maciuś.

 Nawet wiewiórki nie wywołały uśmiechu na jego buzi. Jednak przy wyjściu z parku, Maciuś zaskoczył wszystkich.

– Tutaj nie byłem! Co to za pan pod żelaznym drzewem? – zapytał, wyraźnie ożywiony.

– To jest pomnik Fryderyka Chopina, polskiego kompozytora i pianisty. A drzewo, pod którym siedzi, to wierzba, symbol Polski.

Maciuś po raz pierwszy uśmiechnął się od ucha do ucha i powiedział:

 – Też bym chciał taki pomnik w mojej łazience… Kolejnym punktem wycieczki była stadnina koni znajdująca się nieopodal Warszawy.

 – Konie! – zawołał nagle rozradowany Olek.

Rzeczywiście, za ogrodzeniem spokojnie pasły się konie: brązowe, czarne, nakrapiane i nawet jeden biały. Dzieci mogły je pogłaskać po mięciutkich chrapkach. Były tam nawet dwa kucyki z warkoczykami zaplecionymi na grzywach.

 – Może zamiast  psa rodzice zgodzą się na konia? – pomyślał Olek.

 – Tylko gdzie on by mieszkał? Muszę to jeszcze przemyśleć.

 

Spróbujcie odpowiedzieć na poniższe pytania:

− Dokąd dzieci wybrały się na wycieczkę?

− Co znajdowało się w parku w Łazienkach Królewskich?

− Jaki kształt miała fontanna, którą zobaczyły dzieci w parku?

− Jakie zwierzęta dzieci wydziały w parku?

− Jak się nazywa słynny polski muzyk, którego pomnik znajduje się w warszawskich Łazienkach?

− Gdzie dzieci udały się po zwiedzeniu Łazienek?

 

·       Słuchanie utworu F. Chopina Mazurek As-dur zachęcamy dzieci, aby wygodnie położyły się na dywanie, zamknęły oczy i wysłuchały utworu F. Chopina, a następnie opowiedziały, z czym kojarzy im się ten utwór. W celu odtworzenia utworu F. Chopina N. może skorzystać ze strony internetowej:

https://www.youtube.com/watch?v=0o0B3M47jJ0

·       Osłuchanie ze słowami i melodią piosenki Przepraszam, dziękuję (sł. i muz. B. Forma).

https://drive.google.com/open?id=12app4hoJmraOdpQ7tjJ2QMzjJVlzWq73

1.       Przepraszam i dziękuję,

        magiczne słowa znam

        i jeszcze słowo: proszę 

        przypominam wam.

Ref.: Dobre wychowanie  to jest ważna sprawa,

 grzeczny bądź i miły,  taka moja rada.

2.        Pamiętać zawsze musisz,

        gdy obiad smaczny jesz,

        że mlaskać nie wypada,

        dobrze o tym wiesz.

Ref.: Dobre wychowanie…

3.        A kiedy z kolegami

        wesoło spędzasz czas,

        to możesz do zabawy 

        też zaprosić nas.

·       Zabawa plastyczna Dorysuj brakujące elementy. Rysunek domu: prostokątny kształt domu, trójkątny dach, po bokach dwa okna z brakującymi elementami.

Dzieci kończą rysować zgodnie z poleceniami

− Pomiędzy oknami dorysujcie drzwi.

− Na dachu dorysujcie komin.

− Przed domem narysujcie chodnik.

− Obok domu dorysujcie garaż.

− Nad domem – słońce.

− Za domem rośnie las.

·       Zabawa dydaktyczna Numerowanie domów. Zadaniem dzieci jest liczenie domów, a następnie numerowanie ich za pomocą kół. Rysunek domów przy ulicy w poniższym linku:

https://drive.google.com/open?id=13Z8bkuZO6r5wqWwXC1o06l58svR4KlL-

·       Rozmowa z dziećmi na temat: Do czego są potrzebne klucze? Różne klucze do drzwi. Dzieci oglądają różne klucze i zastanawiają się, do czego są potrzebne, np.: do otwierania i zamykania drzwi mieszkania, domu lub garażu, do kłódki, do samochodu, do zapięcia rowerowego, walizki itp. Zabawa plastyczna Klucz do domu. Plastelina, wałek do ciasta, różne klucze. Dzieci wykonują odciski różnych kluczy w rozwałkowanym kawałku plasteliny.

·       Ćwiczenia oddechowe Idziemy do przedszkola. Słomka dla każdego dziecka, piłeczki pingpongowe. Każde dziecko po kolei ma za zadanie przeprowadzić piłeczkę wyznaczoną trasą na dywanie (drogą do przedszkola) za pomocą słomki. Dzieci wciągają powietrze nosem, a wypuszczają ustami przez słomkę, kierując piłeczką.

·        Zabawa językowa Symbole mojej miejscowości (lub gminy). Prezentujemy obrazek z herbem miasta i pytamy dzieci, czy wiedzą, co on przedstawia. Jest to dobry czas, aby wspólnie obejrzeć albumy i zdjęcia miejscowości, w której mieszkamy. Zwracając uwagę na najważniejsze miejsc w okolicy.

·       Wzory grafomotoryczne z liniami. Wzory grafomotoryczne z liniami: prostymi, ukośnymi i falistymi, ołówki. Dzieci wykonują pracę starannie i dokładnie.

https://drive.google.com/open?id=1hSireqmFeCp4ieva3PPhVqGz2Q7xN5KF

 

 

Karty pracy w podręczniku:

3 – latki 14  

4 - latki  38-39

 

Pozdrawiamy serdecznie

 Katarzyna Szerszunowicz i Swietłana Oleszow


 

 

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.Nasza Polityka Cookies..

EU Cookie Directive Module Information