Start ZAJĘCIA ZE SPECJALISTAMI Zabawy terapeutyczne

Każdy przedszkolak ma szansę na sukces

Witamy w przedszkolu

INNOWACJA ORGANIZACYJNA

baner_gabinet

 

baner_6latek

Gabinet Marii Montessori

baner_gabinet

 

baner_dbamy_eko2011



Designed by:
Jm-Experts!

Zabawy terapeutyczne PDF Drukuj Email
wtorek, 05 maja 2020 07:26, odsłon: 933

POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE

 

Zabawy terapeutyczne

Zabawa wśród dzieci pełni niesamowitą funkcję terapeutyczną i na niej proponujemy głównie się opierać

1) Skorzystajcie z prostych zabaw, które odzwierciedlają sytuacje życia codziennego i często wcielają się w rolę dorosłych, a to najbardziej cieszy naszych najmłodszych:

- zabawa w sklep

- zabawa w lekarza

- zabawa w dom

- zabawa w fryzjera

 

2) Zabawa ruchowa z wykorzystaniem rymowanki :

 

Ręce do góry, nóżki prościutkie,

tak ładnie ćwiczą dzieci malutkie.

Teraz na ramię w dół opuszczamy

i kilka razy tak powtarzamy.

Teraz się każdy robi malutki,

to proszę państwa są krasnoludki.

Następnie na jednej nodze stajemy,

bo jak bociany chodzić umiemy.

W górę, wysoko piłeczki skaczą,

takie piłeczki – chyba coś znaczą?

Powoli powietrze noskiem wdychamy

i delikatnie ustami wypuszczamy

 

3)    Zabawy doskonalące grafomotorykę i sprawności manualne :

- modelowanie w plastelinie, modelinie,

- nawlekanie różnych elementów na sznurek,

- cięcie papieru po linii prostej, falistej,

- wydzieranki i naklejanki,

- pogrubianie konturów,

- rysowanie po śladzie kropkowym lub kreskowym,

- rysowanie za pomocą szablonów,

- zamalowywanie farbami dużych płaszczyzn dużym pędzlem, ruchami pionowymi i poziomymi,

4)    "Segregowanie klocków"

 Rodzic zasiada naprzeciwko dziecka. Wysypuje klocki w trzech kolorach i dwóch wielkościach (duże i małe). Dziecko ma możliwość manipulowania klockami. Następnie rozkłada dwa pudełka: duże i małe. Zadaniem dziecka jest pogrupowanie klocków według wielkości: małe do małego pudełka, duże do dużego pudełka.

 

5)    „Co się zmieniło"
     Na stoliku przed dzieckiem kładziemy 3 - 4 zabawki i prosimy, aby dziecko je zapamiętało (dziecko przez chwilę może manipulować zabawkami). Następnie polecamy, aby dziecko na chwilę się odwróciło lub zamknęło oczy i odkładamy na półkę jedną zabawkę. Zadaniem dziecka jest odszukanie brakującej zabawki.
 

6)    "Wspólne budowanie" – zapraszamy do zabawy rodzeństwo  lub rodziców

Uczestnicy dostają taką samą ilość klocków o różnych kształtach. Wszyscy siadają w kręgu, a na środku koła będzie tworzone wspólne dzieło. Uczestnicy układają kolejno po jednym klocku. Każdy może dopiero wówczas położyć swój klocek, jeżeli jego poprzednik już to zrobił.

 

7) Łączenie zabawy z  wypełnianiem obowiązków domowych:

- sprzątanie zabawek

- wrzucanie brudnych ubrań do pralki z pomocą mamy lub taty

- ścielenie łóżka

- wycieranie rozlanej wody

- pomoc przy nakrywaniu do stołu

- parowanie skarpetek

- ułożenie książek na półce

- wycieranie kurzu

- odkładanie zakupów na miejsce

- porządkowanie pokoju.

 

Oligofrenopedagodzy: Anna Hałaburda i Anna Olszewska

 

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.Nasza Polityka Cookies..

EU Cookie Directive Module Information