O NAS
ORGANIZACJA
OFERTA
INTEGRACJA
REKRUTACJA
Jesteśmy strażnikami przyrody |
poniedziałek, 27 kwietnia 2020 17:02, odsłon: 1695 | |||
POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE
Temat: Jesteśmy strażnikami przyrody
Treści edukacyjne uwzględniają również możliwości dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Blok tematyczny został opracowany przy współpracy z nauczycielem współorganizującym.
Witamy Żubry i ich RodzicówJOto propozycje zadań i zabaw, które możecie wykorzystać w tym tygodniu:
1. Posłuchajcie piosenki „Ochroń Ziemię” https://www.youtube.com/watch?v=3oEy3cS29W8 · O czym jest mowa w piosence? · Co to znaczy, że mieszkamy na wielkiej kuli? · Czym jest Ziemia? · Dlaczego musimy o nią zadbać? · Czy wszyscy dorośli są przyjaciółmi Ziemi? 2. Spacer w pobliżu domu, wycieczka do parku lub lasu – obserwacja przyrody dookoła. Przyglądanie się, czy otoczenie jest czyste czy zaśmiecone. 3. Rozmowa na temat: Co możemy zrobić, żeby oczyścić środowisko? Czy dbanie o środowisko to tylko nie zaśmiecanie go? Jak możemy dbać o powietrze i wodę? Kogo możemy nazwać strażnikiem lub przyjacielem przyrody? 4. Praca plastyczna: „ Dbamy o Ziemię” – technika dowolna. 5. Opowieść ruchowa: „ W lesie” – rodzic opowiada o lesie, dziecko uważnie słucha i stara się naśladować to, o czym mówi rodzic: https://www.youtube.com/watch?v=MNW3OUxp9Hk https://www.youtube.com/watch?v=9INVrVQRpus Wyruszamy na wycieczkę do lasu (dziecko maszeruje).Idziemy po ścieżce, która staje się coraz bardziej wąska. Las staje się gęsty, trzeba przedzierać się przez zarośla, rozchylać gałęzie, przechodzić pod gałęziami. Stop! Słychać jakiś szmer…nasłuchujemy, czy to nie jakiś zwierz! Nie, to dzięcioł stuka w drzewo. Patrz! Wiewiórka! Biegnij za nią na polanę! Oooo, uciekła, sprytna wiewióreczka z rudą kitą. Zobacz, ile tu kwiatów…może je powąchamy? 6. Poznajcie literę H, h. Wymieńcie wyrazy z ż. Ułóżcie modele słów: hamak, Hubert (praca z książką- cz. 4 strony: 12 - 19, Litery i liczby: strony 70 - 74) 7. Wykonajcie ćwiczenia grafomotoryczne (karty pracy – książka). 8. Oglądanie albumów, książek, atlasów z roślinami występującymi w Polsce (możemy wykorzystać internet). Wymienianie nazw, gatunków roślin. Wskazywanie na mapie Polski obszarów leśnych. Podkreślanie znaczenia lasów dla człowieka. https://www.youtube.com/watch?v=rANDOonihZg 9. Ćwiczenia klasyfikacyjne: Segregujemy śmieci – przygotowujemy kilkanaście przedmiotów z 4 grup (papier, plastik, szkło, odpady zielone). Zadaniem dziecka jest właściwe posegregowanie śmieci do worków - pojemników o odpowiednim kolorze (mogą być one w postaci obrazków, rysunków). Liczenie śmieci z poszczególnych grup. Wyjaśnienie słowa recykling. Wykonanie karty pracy, cz.4, s.18 10. Zabawy badawcze: Gdzie jest powietrze?zz https://www.youtube.com/watch?v=2-NU0LrDDIA Przygotujcie słomki, kubeczek z wodą, balonik. Zapytajcie swoją pociechę, czym jest powietrze? Czy ma kształt i kolor? Czy można je złapać? Jak rozpoznać, że powietrze jest wokół nas? · nadmuchiwanie balonika – obserwowanie, jak się napełnia, wypuszczanie powietrza · wciąganie powietrza i wydychanie go przez słomkę do kubeczka z wodą (słuchanie i obserwowanie powstających bąbelków) · dmuchanie na balonik zawieszony na nitce, sznureczku 11. Słuchanie opowiadania A. Widzowskiej „Lis i lornetka” https://www.youtube.com/watch?v=w3-VKVvJGzI · Jak należy zachowywać się w lesie? · Jak zwierzęta zareagowały na wizytę w lesie dzieci? · Co zrobiły dzieci po powrocie do przedszkola? · Kogo narysowała Ada? Dlaczego? · Co narysowała pani? Dlaczego? · Czy zwierzęta mogłyby żyć gdyby nie było roślin? · Do czego potrzebne są drzewa? 12. Przygotujcie rolkę po ręczniku papierowym – będzie naszym instrumentemJ Rodzic recytuje wiersz w stylu rap, a dziecko wystukuje rytm:
Kochamy naszą planetę, przecież na niej mieszkamy, chcemy, by była piękna, dlatego o nią dbamy. Nie zaśmiecamy lasów, w nich żyją zwierzęta, to nasi przyjaciele, każdy z nas o tym pamięta. Chcemy mieć czystą wodę w jeziorach i oceanach. Chcemy, by słońce świeciło na czystym niebie dla nas.
Możecie się teraz zamienić.
Powodzenia w wykonywaniu zadań! Pamiętajcie: jesteście strażnikami przyrody!
H. Pawluczuk, A. Hałaburda, A.Trusiewicz – Kolinko,
|