Start ŻUBRY Jesteśmy strażnikami przyrody

Każdy przedszkolak ma szansę na sukces

Witamy w przedszkolu

INNOWACJA ORGANIZACYJNA

baner_gabinet

 

baner_6latek

Gabinet Marii Montessori

baner_gabinet

 

baner_dbamy_eko2011



Designed by:
Jm-Experts!

Jesteśmy strażnikami przyrody PDF Drukuj Email
poniedziałek, 27 kwietnia 2020 17:02, odsłon: 1695

POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE

 

Temat: Jesteśmy strażnikami przyrody

 

Treści edukacyjne uwzględniają również możliwości dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych.

Blok tematyczny został opracowany przy współpracy z nauczycielem współorganizującym.

 

Witamy Żubry i ich RodzicówJOto propozycje zadań i zabaw, które możecie wykorzystać w tym tygodniu:

 

 

1.      Posłuchajcie piosenki „Ochroń Ziemię”

https://www.youtube.com/watch?v=3oEy3cS29W8

·       O czym jest mowa w piosence?

·        Co to znaczy, że mieszkamy na wielkiej kuli?

·        Czym jest Ziemia?

·       Dlaczego musimy o nią zadbać?

·       Czy wszyscy dorośli są przyjaciółmi Ziemi?

2.     Spacer w pobliżu domu,  wycieczka do parku lub lasu – obserwacja przyrody dookoła. Przyglądanie się, czy otoczenie jest czyste czy zaśmiecone.

3.     Rozmowa na temat: Co możemy zrobić, żeby oczyścić środowisko? Czy dbanie o środowisko to tylko nie zaśmiecanie go? Jak możemy dbać o powietrze i wodę? Kogo możemy nazwać strażnikiem lub przyjacielem przyrody?

4.     Praca plastyczna: „ Dbamy o Ziemię” – technika dowolna.

5.     Opowieść ruchowa: „ W lesie” – rodzic opowiada o lesie, dziecko uważnie słucha i stara się naśladować to, o czym mówi rodzic:

https://www.youtube.com/watch?v=MNW3OUxp9Hk

https://www.youtube.com/watch?v=9INVrVQRpus

Wyruszamy na wycieczkę do lasu (dziecko maszeruje).Idziemy po ścieżce, która staje się coraz bardziej wąska. Las staje się gęsty, trzeba przedzierać się przez zarośla, rozchylać gałęzie, przechodzić pod gałęziami. Stop! Słychać jakiś szmer…nasłuchujemy, czy to nie jakiś zwierz! Nie, to dzięcioł stuka w drzewo. Patrz! Wiewiórka!  Biegnij za nią na polanę! Oooo, uciekła, sprytna wiewióreczka z rudą kitą. Zobacz, ile tu kwiatów…może je powąchamy?

6.     Poznajcie literę H, h.  Wymieńcie wyrazy z ż. Ułóżcie modele słów:  hamak, Hubert (praca z książką- cz. 4 strony: 12 - 19, Litery i liczby: strony 70 - 74)

7.      Wykonajcie ćwiczenia grafomotoryczne (karty pracy – książka).

8.     Oglądanie albumów, książek, atlasów z roślinami występującymi w Polsce (możemy wykorzystać internet). Wymienianie nazw, gatunków roślin. Wskazywanie na mapie Polski obszarów leśnych. Podkreślanie znaczenia lasów dla człowieka.

https://www.youtube.com/watch?v=rANDOonihZg

9.     Ćwiczenia klasyfikacyjne: Segregujemy śmieci – przygotowujemy kilkanaście przedmiotów z 4 grup (papier, plastik, szkło, odpady zielone). Zadaniem dziecka jest właściwe posegregowanie śmieci do worków - pojemników o odpowiednim kolorze (mogą być one w postaci obrazków, rysunków). Liczenie śmieci z poszczególnych grup. Wyjaśnienie słowa recykling.  Wykonanie karty pracy, cz.4, s.18

10.  Zabawy badawcze: Gdzie jest powietrze?zz

https://www.youtube.com/watch?v=2-NU0LrDDIA

Przygotujcie słomki, kubeczek z wodą, balonik. Zapytajcie swoją pociechę, czym jest powietrze? Czy ma kształt i kolor? Czy można je złapać? Jak rozpoznać, że powietrze jest wokół nas?

·       nadmuchiwanie balonika – obserwowanie, jak się napełnia, wypuszczanie powietrza

·       wciąganie powietrza i wydychanie go przez słomkę do kubeczka z wodą (słuchanie i obserwowanie powstających bąbelków)

·       dmuchanie na balonik zawieszony na nitce, sznureczku

11.  Słuchanie opowiadania A. Widzowskiej „Lis i lornetka” https://www.youtube.com/watch?v=w3-VKVvJGzI

·       Jak należy zachowywać się w lesie?

·       Jak zwierzęta zareagowały na wizytę w lesie dzieci?

·       Co zrobiły dzieci po powrocie do przedszkola?

·       Kogo narysowała Ada? Dlaczego?

·       Co narysowała pani? Dlaczego?

·       Czy zwierzęta mogłyby żyć gdyby nie było roślin?

·       Do czego potrzebne są drzewa?

12.  Przygotujcie rolkę po ręczniku papierowym – będzie naszym instrumentemJ

Rodzic recytuje wiersz w stylu rap, a dziecko wystukuje rytm:

 

Kochamy naszą planetę,

przecież na niej mieszkamy,

chcemy, by była piękna,

dlatego o nią dbamy.

Nie zaśmiecamy lasów,

w nich żyją zwierzęta,

to nasi przyjaciele,

każdy z nas o tym pamięta.

Chcemy mieć czystą wodę

w jeziorach i oceanach.

Chcemy, by słońce świeciło

na czystym niebie dla nas.

 

Możecie się teraz zamienić.

 

Powodzenia w wykonywaniu zadań! Pamiętajcie: jesteście strażnikami przyrody!

 

H. Pawluczuk,  A. Hałaburda, A.Trusiewicz – Kolinko,

 

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.Nasza Polityka Cookies..

EU Cookie Directive Module Information