Start REALIZOWANE PROJEKTY Podsumowanie realizowanego projektu „Daj mi szansę a będę miał równy start”

Każdy przedszkolak ma szansę na sukces

Witamy w przedszkolu

INNOWACJA ORGANIZACYJNA

baner_gabinet

 

baner_6latek

Gabinet Marii Montessori

baner_gabinet

 

baner_dbamy_eko2011



Designed by:
Jm-Experts!

Podsumowanie realizowanego projektu „Daj mi szansę a będę miał równy start” Drukuj Email
wtorek, 02 sierpnia 2011 14:28, odsłon: 3787

0009_mini

W Przedszkolu Nr 3 z Oddziałami Integracyjnymi w Hajnówce zakończyła się realizacja  projektu   pt. „Daj mi szansę a będę miał równy start „kierowanego do dzieci z mikrodeficytami rozwojowymi i dzieci sprawnych inaczej, współfinansowanego  ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, o wartości 399 820,00 zł.

Z bezpłatnych zajęć z zakresu logopedii,  rehabilitacji, masażu, gimnastyki korekcyjno – kompensacyjnej, psychoterapii, warsztatów prowadzonych metodą Marii Montessori i Weroniki Sherborne - skorzystało 51 przedszkolaków  w wieku od 3 – 6 lat i 20  rodziców.

 

 

 

UNIA EUROPEJSKA

EUROPEJSKI FUNDUSZ

SPOŁECZNY

 

CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA

 

 

Celem projektu było – tworzenie warunków równych szans edukacyjnych dla dzieci z mikrodeficytami rozwojowymi  na poziomie edukacji przedszkolnej, wczesne wykrywanie i niwelowanie deficytów rozwojowych, wychowanie w szacunku dla drugiego człowieka, zmniejszenie barier emocjonalnych pomiędzy dziećmi sprawnymi i niepełnosprawnymi.

Podsumowania realizacji projektu „Daj mi szansę a będę miał równy start” dokonała Pani Dorota Durzyńska – Kierownik Projektu, która w swoim wystąpieniu zwróciła szczególną uwagę na widoczne efekty materialne realizacji projektu i efekty, jakie osiągnięto podczas    systematycznej pracy  terapeutycznej  z dziećmi. Stwierdziła, iż wszystkie działania założone w projekcie zostały zrealizowane. Przypomniała zebranym o fakcie nadania (po kontroli  Urzędu Marszałkowskiego w Białymstoku) I Kategorii poziomu realizacji omawianego projektu.

Kończąc swoje wystąpienie Pani Dorota Durzyńska powiedziała „Dziękuję  wszystkim zaangażowanym przy realizacji projektu  na współpracę. Moim zdaniem, to  przedsięwzięcie można  uznać za nasz wspólny sukces.”

 

 

01

03

04

Poprosiłam   specjalistów   o ocenę efektów realizacji projektu.

Oto co mi powiedzieli:

 

mgr Paweł Skiepko – specjalista – masażysta, rehabilitant

U dzieci, z którymi pracowałem  zmniejszyły się wady układu kostno-wiązadłowego oraz mięśniowego. Zwiększona została siła i wytrzymałość mięśniowa. Poprawiła się koordynacja ruchowa. Poprzez zmniejszenie różnić w sprawności fizycznej między rówieśnikami zmniejszyły się również bariery emocjonalne między nimi.


mgr Elżbieta Sterlingow – specjalista z dziedziny  logopedii i surdopedagogiki

Dzięki zastosowaniu elementów metody werbo-tonalnej nastąpiła u dzieci  poprawa komunikacji językowej, rozwinęły się zmysły równowagi i  uwrażliwił się słuch dzieci niedosłyszących, znaczne wzrósł poziom mowy biernej i czynnej. Dzieci chętniej i częściej wypowiadają się spontanicznie, zdarza się, że inicjują dialog  ,po roku terapii są bardziej otwarte na otoczenie, zarówno na terapeutów, nauczycieli, jak i rówieśników, lepiej funkcjonują w środowisku, potrafią się porozumieć.


mgr Małgorzata Reduch – terapia metodą Weroniki Sherborne

 Metoda Weroniki Sherborne zaspokoiła naturalne potrzeby dziecka, dotyczące kontaktów z innymi, poczucie bezpieczeństwa, rozluźnienia, relaksu, często rozładowania napięcia. Wyzwoliła u dzieci swobodę zachowań i naturalność, pozwoliła pokonać zahamowania wynikające z uprzednich, złych doświadczeń, wyzwoliła zaangażowanie u dziecka, dała radość działania z grupą, zbliżyła do siebie uczestników zajęć.


mgr Swietłana Oleszow – terapia metodą Marii Montessori

sprawiła, że dzieci stały się bardziej otwarte i samodzielne. Niektóre z nich pokonały barierę lęku.


mgr Andrzej Ludwiczak – specjalista z dziedziny gimnastyki korekcyjno – kompensacyjnej

Poprzez ruch i ćwiczenia, dzieci poznały możliwości własnego ciała, korygowały wady postawy i wyrabiały nawyki prawidłowej postawy. Dzieci nabrały świadomości czym jest aktywność ruchowa w życiu człowieka.


mgr  Anna Januszkiewicz

mgr Hanna Klimiuk - specjalistki z dziedziny logopedii

W ramach projektu terapią logopedyczną objęto dzieci z zaburzona mową. Ćwiczenia narządów artykulacyjnych, oddechowych i aparatu słuchowego doprowadziły do wyeliminowania bądź złagodzenia wadliwej wymowy. Uważamy, że ewenementem   jest objecie terapią w jednej placówce  tak dużej ilości dzieci z wadami i błędami wymowy.


W okresie od października 2010r do lipca 2011r  specjaliści  przepracowali indywidualnie z dziećmi łącznie 4 655 godzin obejmując różne sfery  jego rozwoju. Badania w obszarze wyników   realizacji projektu: „Daj mi szansę a będę miał równy start” potwierdziły  jego skuteczność,  zasadność , efektywność  oraz  trwałość  po  jego  zakończeniu.

 

Specjalista do spraw wych.-op.

Eugenia Marczuk

 

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.Nasza Polityka Cookies..

EU Cookie Directive Module Information