Start ZAJĘCIA ZE SPECJALISTAMI Zabawy rozwijające słownictwo

Każdy przedszkolak ma szansę na sukces

Witamy w przedszkolu

INNOWACJA ORGANIZACYJNA

baner_gabinet

 

baner_6latek

Gabinet Marii Montessori

baner_gabinet

 

baner_dbamy_eko2011



Designed by:
Jm-Experts!

Zabawy rozwijające słownictwo PDF Drukuj Email
piątek, 10 kwietnia 2020 09:28, odsłon: 941

 

POMPIKOWE DOMOWE PRZEDSZKOLE

 

Zabawy logopedyczne - zabawy rozwijające słownictwo

 

 

 

Zaczarowany worek – w worku (płóciennej torbie) umieszczamy różne przedmioty np.: codziennego użytku, zabawki (np. łyżeczka, zakrętka, szczoteczka do mycia zębów, plastelina, dziecko losuje jeden i określa: co to jest?, do czego służy?

 

Zgadywanki – dziecko ma przed sobą dowolnie wybrany przedmiot, jego zadaniem jest opisanie wyglądu i przeznaczenia tego przedmiotu, tak by rodzice odgadli, co to za przedmiot, nie widząc go, np. jest okrągły i można nim rzucać, odbijać – piłka

 

Klasyfikowanie – segregowanie obrazków, przedmiotów według pojęć, np. zwierzęta, rośliny, ubrania, zabawki, przedmioty do kuchni, przedmioty do rysowania, przedmioty do sprzątania, itp.

 

Opowiem ci o …. - na podstawie prostych historyjek obrazkowych (wydrukowanych lub prezentowanych w komputerze), propozycje do wykorzystania np. https://pl.pinterest.com/gowackazajc/historyjki-obrazkowe/ prosimy dziecko o opowiadanie jej treści.

 

Gdzie? - potrzebujecie np. ulubioną zabawkę dziecka (piłeczka z kolcami, mała maskotka, laleczka, samochodzik) i kubek/pudełko, do którego zmieści się zabawka. Zabawkę kładziemy w okolicy kubka/pudełka, określając jego położenie „w”, „na”, „obok”, „pod” lub „za” (mówimy np. piłeczka jest w kubku, piłeczka jest obok kubka itd. następnie pytamy dziecko gdzie znajduje się przedmiot „Gdzie jest...?”. Dziecko odpowiada zależnie od umiejętności jednym słowem (np. „na”), wyrażeniem (np. pod ubkiem) lub całym zdaniem (np. Piłka jest za kubkiem).

 

Książeczka – MÓJ SŁOWNICZEK – przygotowujemy kartki w wielkości zależnie od tego jakiej chcemy mieć książeczki (np. A4, A5 lub mniejsze), ilość stron zależy od pomysłowości. Przygotowujemy np. Książeczkę kolorów – na każdej stronie razem z dzieckiem rysujemy przedmioty lub wycinamy z gazety i wklejamy w określonym kolorze (jedna strona – jeden kolor). W trakcie oglądania książeczki po jej wykonaniu zachęcamy dziecko do mówienia lub odpowiadania na pytania np. co to? jakiego jest koloru? (Propozycje książeczek: Części ciała, Ubrania, Owoce, Warzywa, Wielkanoc, Wiosna, Zwierzęta (leśne, wiejskie, w ZOO, Instrumenty, Pojazdy itp)

 

Elżbieta Wołkowycka

logopeda

 

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.Nasza Polityka Cookies..

EU Cookie Directive Module Information