O NAS
ORGANIZACJA
OFERTA
INTEGRACJA
REKRUTACJA
Realizacja projektu DAJ MI SZANSĘ A BĘDĘ MIAŁ RÓWNY START |
niedziela, 06 marca 2011 00:13, odsłon: 3626 | ||||||
Przedszkole nr 3 z Oddziałami Integracyjnymi w Hajnówce realizuje projekt DAJ MI SZANSĘ A BĘDĘ MIAŁ RÓWNY START współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego w roku szkolnym 2010/2011. Projekt ten ma na celu tworzenie warunków równych szans edukacyjnych dla dzieci z mikrodeficytami rozwojowymi, w tym niepełnosprawnych z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego na poziomie edukacji przedszkolnej. Zajęcia logopedyczne „Już coś mi w uszach gra” prowadzone są przez logopedów Annę Januszkiewicz, Hannę Klimiuk, Elżbietę Sterlingow, Urszulę Skalską i Grażynę Jałozę. W zajęciach uczestniczy dwadzieścioro dzieci w wieku od 3 do 6 lat. Głównym celem zajęć jest rozwijanie mowy biernej i czynnej, podniesienia sprawności artykulatorów, wywoływanie i utrwalanie prawidłowej wymowy zaburzonych głosek oraz usprawnianie funkcji słuchowych, ruchowych i orientacyjno-przestrzennych. Na zajęciach wykorzystywane są różne ciekawe metody logopedyczne, które rozwijają mowę dziecka poprzez zabawę. Zajęcia prowadzone są miedzy innymi z wykorzystaniem elementów metody werbo-tonalnej Petera Guberiny. Opiera się ona na wykorzystaniu relacji zachodzących między mową a ruchem, poprzez oddziaływania na rozwój motoryczny dziecka, na zmysł równowagi. Uwrażliwia słuch i rozwija komunikację językową. Dzieci z niedosłuchem uczą się czytać metodą symultaniczno-sekwencyjną, która została opracowana przez wybitną specjalistkę psychologa i logopedę profesora krakowskiej Akademii Pedagogicznej im. Komisji Edukacji Narodowej – prof. Jagodę Cieszyńską. Podstawą koncepcji jest czytanie sylabami, które wprowadzane są według specjalnej ustalonej przez prof. Cieszyńską kolejności. Porządek tych sylab naśladuje rozwój mowy dziecka. Wczesna nauka czytania tą metodą polecana jest dzieciom od najmłodszych lat, naukę rozpocząć można już od 12 miesiąca życia, z powodzeniem stosowana jest u dzieci niesłyszących, z wadami wymowy oraz innymi zaburzeniami komunikacji językowej. Dzięki zajęciom logopedycznym prowadzonym w ramach projektu dzieci zdobywają nowe doświadczenia werbalne, podnoszą umiejętności komunikacyjne a przez to wzrasta ich samoocena i pozycja w grupie rówieśniczej.
Ćwiczenia oddechowe Ćwiczenia oddechowe Ćwiczenia oddechowe Ćwiczenia słuchowe. Gra na instrumentach muzycznych. Rozpoznawanie instrumentów bez kontroli wzrokowej Rozpoznawanie i porównywanie odgłosów zwierząt Ćwiczenia percepcji słuchowej Ćwiczenia słuchowe. Rozpoznawanie dźwięków Rozwijanie słownictwa biernego i czynnego Utrwalanie poprawnej wymowy głosek Wczesna nauka czytania dziecka z niedosłuchem metodą symultaniczno-sekwencyjną Utrwalanie poprawnej wymowy głosek Ćwiczenia w rozumieniu następstw czasowych Ćwiczenia z wykorzystaniem elementów metody werbo-tonalnej Petera Guberiny
Oprac. Elżbieta Sterlingow Fot. Marta Prześniak, Elżbieta Sterlingow
CZŁOWIEK - NAJLEPSZA INWESTYCJA
|