Start REALIZOWANE PROJEKTY Realizacja projektu DAJ MI SZANSĘ A BĘDĘ MIAŁ RÓWNY START

Każdy przedszkolak ma szansę na sukces

Witamy w przedszkolu

INNOWACJA ORGANIZACYJNA

baner_gabinet

 

baner_6latek

Gabinet Marii Montessori

baner_gabinet

 

baner_dbamy_eko2011



Designed by:
Jm-Experts!

Realizacja projektu DAJ MI SZANSĘ A BĘDĘ MIAŁ RÓWNY START Drukuj Email
niedziela, 06 marca 2011 00:13, odsłon: 3626

miniPrzedszkole nr 3 z Oddziałami Integracyjnymi w Hajnówce realizuje projekt DAJ MI SZANSĘ A BĘDĘ MIAŁ RÓWNY START współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego w roku szkolnym 2010/2011.  Projekt ten ma na celu tworzenie warunków równych szans edukacyjnych dla dzieci z mikrodeficytami rozwojowymi, w tym niepełnosprawnych z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego na poziomie edukacji przedszkolnej.

Zajęcia logopedyczne „Już coś mi w uszach gra” prowadzone są przez logopedów Annę Januszkiewicz, Hannę Klimiuk, Elżbietę Sterlingow, Urszulę Skalską i Grażynę Jałozę. W zajęciach uczestniczy dwadzieścioro dzieci w wieku od 3 do 6 lat. Głównym celem zajęć jest rozwijanie mowy biernej i czynnej, podniesienia sprawności artykulatorów, wywoływanie i utrwalanie prawidłowej wymowy zaburzonych głosek oraz usprawnianie funkcji słuchowych, ruchowych i orientacyjno-przestrzennych. Na zajęciach wykorzystywane są różne ciekawe metody logopedyczne, które rozwijają mowę dziecka poprzez zabawę.

Zajęcia prowadzone są miedzy innymi z wykorzystaniem elementów metody werbo-tonalnej Petera Guberiny. Opiera się ona na wykorzystaniu relacji zachodzących między mową a ruchem, poprzez oddziaływania na rozwój motoryczny dziecka, na zmysł równowagi. Uwrażliwia słuch i rozwija komunikację językową.

Dzieci z niedosłuchem uczą się czytać metodą symultaniczno-sekwencyjną, która została opracowana przez wybitną specjalistkę psychologa i logopedę profesora krakowskiej Akademii Pedagogicznej im. Komisji Edukacji Narodowej – prof. Jagodę Cieszyńską. Podstawą koncepcji jest  czytanie sylabami, które wprowadzane są według specjalnej ustalonej przez prof. Cieszyńską   kolejności. Porządek tych sylab naśladuje rozwój mowy dziecka. Wczesna nauka czytania tą metodą polecana jest dzieciom od najmłodszych lat, naukę rozpocząć można już od 12 miesiąca życia, z powodzeniem stosowana jest u dzieci niesłyszących, z wadami wymowy oraz innymi zaburzeniami komunikacji językowej.

Dzięki zajęciom logopedycznym prowadzonym w ramach projektu dzieci zdobywają nowe doświadczenia werbalne, podnoszą umiejętności komunikacyjne a przez to wzrasta ich samoocena i pozycja w grupie rówieśniczej.

 

01

Ćwiczenia oddechowe

02

Ćwiczenia oddechowe

03

Ćwiczenia oddechowe

04

Ćwiczenia słuchowe. Gra na instrumentach muzycznych. Rozpoznawanie instrumentów bez kontroli wzrokowej

05

Rozpoznawanie i porównywanie odgłosów zwierząt

06

Ćwiczenia percepcji słuchowej

07

Ćwiczenia słuchowe. Rozpoznawanie dźwięków

08

Rozwijanie słownictwa biernego i czynnego

09

Utrwalanie poprawnej wymowy głosek

10

Wczesna nauka czytania dziecka z niedosłuchem metodą symultaniczno-sekwencyjną

11

Utrwalanie poprawnej wymowy głosek

12

Ćwiczenia w rozumieniu następstw czasowych

13

Ćwiczenia z wykorzystaniem elementów metody werbo-tonalnej Petera Guberiny

 

Oprac.  Elżbieta Sterlingow

Fot. Marta Prześniak, Elżbieta Sterlingow

 

logo_kapital_ludzki

UNIA EUROPEJSKA

EUROPEJSKI FUNDUSZ

SPOŁECZNY

flaga_ue

CZŁOWIEK - NAJLEPSZA  INWESTYCJA

 

 


 

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.Nasza Polityka Cookies..

EU Cookie Directive Module Information