O NAS
ORGANIZACJA
OFERTA
INTEGRACJA
REKRUTACJA
Realizacja projektu PRZEDSZKOLE DLA KAŻDEGO DZIECKA |
czwartek, 04 marca 2010 20:35, odsłon: 3265 | ||||||
„PRZEDSZKOLE DLA KAŻDEGO DZIECKA” to tytuł projektu realizowanego w Przedszkolu Nr 3 z Oddziałami Integracyjnymi w Hajnówce przy ul. Rzecznej 3 w roku szkolnym 2009/2010.
Zajęcia logopedyczne, rehabilitacyjne, warsztaty prowadzone metodą ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne oraz warsztaty prowadzone metodą Marii Montessori - to działania które w ramach projektu realizowane są przez wysoko wykwalifikowanych specjalistów, z 34 dzieci tutejszego przedszkola w wieku od 3 – 6 lat. Dla każdego dziecka przeprowadzono rzetelną diagnozę i opracowano indywidualny program terapii na realizację którego w roku szkolnym 2009/2010 każde dziecko otrzymało 70 godzin.
„Bardzo się cieszę, że moje dziecko może korzystać z bezpłatnych ćwiczeń logopedycznych. Pracuję i nie miałabym czasu nim się zająć , żeby szukać fachowców" – mówi mama Kuby.
Mama Daniela: „Nie miałabym pieniędzy bo rehabilitacja kosztuje, a tu proszę………… Dobrze, bardzo dobrze, że tyle dzieci skorzysta z bezpłatnej pomocy w tym przedszkolu"
„Ogromnie się cieszę, że moja córka również ma szansę uczestniczyć w zajęciach metodą Marii Montessori. Widzę już efekty tej pracy: Gabrysia dąży do samodzielności, wierzy w siebie – a to bardzo ważne, zwłaszcza teraz kiedy przygotowuje się do szkoły. Najbardziej doceniam w tej metodzie szanowanie naturalnej indywidualności dziecka, jeśli chodzi o jego rozwój. Dzieci są odkrywcami, a dzięki zajęciom tą metodą wykorzystują wszystkie swoje zmysły, by przyswajać to, co jest w ich otoczeniu. Gabrysia nabiera pewności siebie, chętnie i szybko się uczy, stała się bardziej otwarta na kontakty z innymi dziećmi.” mówi mama 6-letniej Gabrysi
I. Warsztaty „Pomóż mi to samemu zrobić" prowadzone metodą Marii Montessori, opartą na uczeniu poprzez działanie. Wychowankowie zdobywają wiedzę, kompetencje, umiejętności i doświadczenie poprzez spontaniczną aktywność. Trenerzy warsztatów nie narzucają dziecku działań, a jedynie współpracują w procesie wychowawczym. Podstawową zasadą pracy metodą M. Montessori jest obserwacja dziecka przez trenera, aby zauważyć ewentualne przeszkody w rozwoju wychowanka i je wyeliminować.
Materiały dydaktyczne umożliwiają dziecku samodzielną kontrolę błędów
W ramach środków unijnych zakupiono nowe pomoce dydaktyczne i pomoce naukowe stanowiące wyposażenie pracowni M. Montessori.
Dzieci bardzo chętnie uczestniczą w zajęciach Montessori. Dobrze dobrane narzędzia terapii wyzwalają aktywność intelektualną i sprawność zręcznościową, umożliwiają wykonywanie ćwiczeń przydatnych w codziennym życiu oraz poznanie świata za pomocą zmysłów. Podstawową zasadą pracy metodą Montessori jest obserwacja dziecka przez trenera. Dzieci chętnie pracują z materiałem Montessori. Widać już pierwsze efekty uczestnictwa w warsztatach
II. Warsztaty: „Każdy może mieć sukces" prowadzone z wykorzystaniem metody ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne.
Ćwiczenia są oparte na bliskim kontakcie fizycznym, który pomaga stworzyć więź emocjonalną i zbudować poczucie bezpieczeństwa. Usprawnienie motoryki, dzielenie przestrzeni z innymi osobami oraz nawiązywanie z nimi bliskiego kontaktu za pomocą ruchu i dotyku.
III. Zajęcia rehabilitacyjne obejmujące ćwiczenia i zabawy redukcji posturalnej.
Pracownia wyposażona jest w sprzęt i pomoce dydaktyczne zakupione w ramach środków unijnych. Stopień trudności ćwiczeń korekcyjnych, stymulujących aktywność ruchową oraz usprawniających pracę narządów ruchu , dostosowany jest do potrzeb każdego dziecka.
IV. Zajęcia logopedyczne „Razem możemy więcej" Dzięki temu, że zajęcia logopedyczne prowadzone są w przedszkolu nie narażają dzieci na stres związany z wizytami w obcym dla nich środowisku i umożliwiają efektywniejszą pracę, a rodziców odciążają od szukania pomocy logopedycznej w innych placówkach. W czasie zajęć szczególną uwagę zwracamy na usprawnianie motoryki narządów artykulacyjnych, wyrabianie właściwych nawyków mownych, korygowanie wad wymowy. Ważnym elementem pracy logopedów jest rozwijanie słownictwa biernego i czynnego dzieci.
Terapia prowadzona jest w gabinecie logopedycznym wyposażonym w profesjonalne pomoce logopedyczne. Specjaliści : Dorota Durzyńska Anetta Kolinko Halina Pawluczuk Joanna Panasiuk Małgorzata Reduch Agnieszka Łęczycka Elżbieta Sterlingow Anna Januszkiewicz Grażyna Jałoza Materiał przygotowała specjalista d/s opiekuńczo-wychowawczych: Eugenia Marczuk
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego .
Człowiek – najlepsza inwestycja
|