Dzieci niepełnosprawne oprócz specjalistycznej pracy w grupie integracyjnej uczęszczają na indywidualne zajęcia psychologiczne, logopedyczne oraz ruchowe. Dla każdego dziecka z deficytami rozwojowymi sporządzany jest indywidualny program edukacyjno – terapeutyczny według wskazówek i zaleceń poradni psychologiczno-pedagogicznych oraz przeprowadzonych obserwacji. Podczas konstruowania programów uwzględnia się indywidualne, aktualne możliwości każdego dziecka. Program terapeutyczny konstruowany jest wspólnie przez zespół specjalistów: nauczycieli wspierających, psychologa, rehabilitanta oraz logopedę. W celu uzyskania możliwie optymalnych osiągnięć wykorzystuje się wiedzę z zakresu pedagogiki specjalnej, logopedii, psychologii oraz terapii pedagogicznej.
Rehabilitacja ruchowa
Zajęcia odbywają się w poniedziałek w godz. 8:30 - 9:30 i 12:00 - 13:00, we wtorek w godz. 11:00 - 13:00, w środę w godz. 12:00 - 13:00 i w piątek w godz. 8:00 - 13:00.
Zajęcia z rehabilitantem obejmują terapię z danym dzieckiem. Realizowany jest program napisany indywidualnie dla każdego dziecka, gdzie są opracowane cele i zadania terapii. W ramach każdej jednostki znalazły się odpowiednio do potrzeb: ćwiczenia korekcyjne, stymulowanie aktywności ruchowej oraz usprawnianie pracy narządów ruchu.
Zajęcia prowadzone są systematycznie. Dzieci chętnie przychodzą i ćwiczą. Stopień ćwiczeń i dobór materiału dostosowany jest do potrzeb dziecka. Większość zajęć ma charakter zabawy, co wzmacnia motywację dzieci do udziału w zajęciach.
Zajęcia z rehabilitacji ruchowej mają na celu:
- poszerzenie świadomości własnego ciała
- pobudzenia aktywności dziecka
- rozwijanie koordynacji wzrokowo- ruchowej
- podniesienie ogólnej sprawności i wydajności fizycznej
- usprawnienie integracji percepcyjno- motorycznej
- wprowadzenie rożnych pozycji ciała, ćwiczeń z przyborami i bez nich w celi stymulacji
- wpływanie na zwiększenie motywacji oraz integrowanie się z innymi dziećmi
- orientację w budowie i możliwościach własnego ciała
- korygowanie zaburzeń statyki ciała oraz przeciwdziałanie pogłębianiu się ich.
Terapia logopedyczna
Zajęcia dobywają się w poniedziałek w godz. 8:00 - 11:45, środa 8:00 - 10:30, piątek 8:00 - 11:45.

Terapia dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych jest elementem rewalidacji indywidualnej i grupowej. Logopeda zajmuje się kształtowaniem u dzieci prawidłowego językowego porozumiewania się czyli pracą nad rozwojem mowy i doskonaleniem mowy już ukształtowanej.
W ramach indywidualnych zajęć prowadzonych w formie zabawy znajdują się odpowiednio do potrzeb:
- ćwiczenia rozwijające percepcję słuchową
- nauka prawidłowego oddechu i usprawnianie pracy narządów mowy,
- stymulowanie aktywności słownej,
- bogacenie słownictwa czynnego i biernego
Stopień trudności ćwiczeń i dobór materiału jest dostosowany do indywidualnych potrzeb każdego dziecka. Terapia mowy jest dodatkowo wspomagana Programami Aktywności Knillów – są to grupowe ćwiczenia muzyczno – ruchowe. W miarę potrzeb przekaz wzmacnia się formami komunikacji wspomagającej np. gestem lub symbolem.
Na bieżąco prowadzone są zajęcia otwarte dla chętnych rodziców. Mogą oni bezpośrednio obserwować zajęcia, otrzymują instruktaż do pracy w domu oraz ćwiczenia i materiały pomocnicze.
Terapia psychologiczna
Zajęcia dobywają się we wtorek w godz. 9.00 - 13:00 i w środę w godz. 9:00 - 11:00.

Do zadań psychologa przedszkolnego należy:
- prowadzenie obserwacji dzieci, dotyczącej oceny funkcjonowania różnych sfer podlegających rozwojowi
- rozpoznawanie możliwości psychofizycznych i potrzeb edukacyjnych dzieci, zwłaszcza dzieci z deficytami rozwojowymi
- prowadzenie obserwacji w zakresie całościowo rozumianego funkcjonowania dzieci z deficytami rozwojowymi
- wspieranie mocnych stron dziecka
- współpraca z nauczycielami w celu minimalizowania skutków zakłóceń lub zaburzeń rozwojowych występujących u dzieci
- współpraca z nauczycielami w celu minimalizowania zaburzeń zachowania dzieci
- współuczestnictwo w tworzeniu indywidualnych programów terapeutycznych
- wspieranie nauczycieli i rodziców w rozwiązywaniu problemów wychowawczych
- współpraca z rodzicami, prowadzenie doradztwa psychologicznego dla rodziców
- prowadzenie warsztatów psychologicznych dla nauczycieli
- udział w komisji kwalifikacyjnej przyjmującej dzieci do grup integracyjnych
- prowadzenie zajęć relaksacyjno-wyrównawczych
|